Teemaviikko: Tule mukaan, tempauksia eri puolilla Suomea

30.11.2019

Poimintoja Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikon tapahtumista: tietoiskuja, pikkujouluja, sirkusta ja sometusta. #kohtaamut

Poimintoja Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikon tapahtumista:

Kehitysvammaisten ihmisten viikko 1. – 7.12.2019

Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikkoa vietetään 1. – 7.12.2019, viikon aiheena ovat hyvät palvelut ja yksilölliset tukimuodot. Kymmenet ja kymmenet vapaaehtoiset järjestävät yli 40 tapahtumaa. Teemaviikon tunnus 2019 on “Oikeus hyvään palveluun”.  Kohtaa mut!

Tapahtumapaikkoja on huikeasti: Forssa, Hamina, Helsinki, Huittinen, Hämeenlinna, Imatra, Inari, Joutseno, Joensuu, Järvenpää, Kaarina, Kajaani, Kankaanpää, Kauhajoki, Lahti, Keitele, Kristiinankaupunki, Lapinlahti, Lieksa, Maaninka, Merikarvia, Mikkeli, Muurame, Mäntyharju, Oulainen, Oulu, Pielavesi, Polvijärvi, Pori, Pudasjärvi, Riihimäki, Rauma, Rovaniemi, Seinäjoki, Siilinjärvi, Suonenjoki, Sysmä, Tampere, Turku, Tyrnävä, Vaala, Vammala, Varkaus, Villähde, Vieremä, Virrat, Ylivieska, Ähtäri.

Kansainvälistä YK:n vammaisten päivää vietetään vuosittain joulukuun 3. päivänä.

Vapaaehtoistoiminnan päivä on vuosittain 5.12.

KOHTAA MUT: Jokaisella nuorella on oikeus haaveilla hyvästä elämästä ja ikiomasta tulevaisuudesta. Kodista, työstä, toimeentulosta, harrastuksista, ihmissuhteista ja rakkaudesta. Valinnoista. Suomi on ratifioinut YK:n vammaissopimuksen, joka takaa vammaisille henkilöille kaikki ihmisoikeudet ja perusvapaudet. Yhdenvertaisuus ei ole maailmassa valmiina. Se vaatii tekoja. Muutetaan maailmaa.

Kuvituskuvassa Rovanimen Aika aukeaa -musikaalin väkeä yhteiskuvassa 2017.