Teemaviikko: Jyväskylässä tapahtumia kaksi viikkoa

27.11.2018

Jyväskylässä on kaksi viikkoa liikunnallista ja kulttuuripitoista ohjelmaa eri-ikäisille kehitysvammaisille henkilöille ja heidän läheisilleen. Teemana ”Itte saa päättää”.

Jyväskylän kaupungin vammaispalvelut on yhteistyökumppaneineen järjestänyt kehitysvammaisten viikkoa jo vuodesta 2010 lähtien. Nyt viikko on saanut nimekseen kulttuuripläjäys ja tapahtumia riittää peräti helmikuulle saakka. Jyväskylän tapahtumat on koottu sivulle:
Jyvaskylän kehitysvammaisten kulttuuripläjäys

Kaupunkilaiset ovat tervetulleita tutustumaan Jyväskylässä vammaispalveluiden toimintakeskusten päiväaikaiseen toimintaan perjantaina 30.11. klo 9 – 13.

Tervetuloa tutustumaan toimintakeskusten päiväaikaiseen toimintaan:

• Kortepohjan toimintakeskus, Tilustie 1. Kahvi kera tortun ja piparin 2 €.
  • Päivätupa, Isännäntie 4.
  • Kortetupa, Isännäntie 2, klo 9 – 15.30. Asiakastöiden myymälä.
  • Impro, Vasarakatu 9 B, klo 9 – 11
  • Retro, Varastotie 3 A. Asiakastöiden myymälä.
  • Kotilo, Näsintie 3.
  • Passeli, Ritopohjantie 23. Asiakastöiden myymälä.
  • Vaajaharju, Vesmannintie 4.
  • Korpilahden toimintakeskus, Ahotie 1. Glögi- ja piparitarjoilu.

Teemaviikko joulukuun alussa

Tänä vuonna joulukuun alussa monella paikkakunnalla puhutaan kehitysvammaisten ihmisten osallisuudesta ja itsenäisyydestä. Teemaviikon tunnus 2018 on “Itte saa päättää”.

Kehitysvammaisten Tukiliiton paikallisyhdistykset, Me Itse -yhdistyksen paikalliset ryhmät ja muut toimijat viettävät valtakunnallista teemaviikkoa 1. – 7.12. Viikon aikana vietetään Kansainvälistä vammaisten päivää 3.12. Netissä tunnuksemme on tuttu #kohtaamut.

Osallisuuden toteutuessa ihminen on mahdollisimman omatoiminen ja hänellä on vaihtoehtoisia toimintamahdollisuuksia ja valinnanvaraa. Hänellä on valtaa omissa ja yhteisissä asioissa. Osallisuuden toteutuessa hän toimii yhdenvertaisena yhdessä erilaisten, samasta asiasta kiinnostuneiden ihmisten kanssa.

Teemaviikon tapahtumia varten on oma sivunsa, jonne on koottu viikon tilaisuuksia ympäri Suomea:
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/tuemme-yhdistyksia/teemaviikko/teemaviikko-tapahtumat