Kansainvälistä sisarusten päivää vietetään 10.4.

04.04.2019

Erityinen sisaruus -projekti toivoo, että perheiden parissa työskentelevät ammattilaiset huomioivat perheen aina kokonaisuutena.

Kansainvälinen sisarusten päivä on hyvä syy juhlistaa sisaruutta, tuota tärkeää ja ainutlaatuista ihmissuhdetta, joka on usein yksi elämämme pisimmistä.

Erityinen sisaruus -projekti muistuttaa erityistä tukea tarvitsevien lasten, nuorten ja aikuisten sisarusten tuen tarpeesta. Kun yksi perheen sisaruksista vie muita enemmän vanhempien aikaa ja huomiota omien erityistarpeidensa vuoksi, jäävät muut sisarukset usein varjoon. Pitkäaikaissairaiden ja vammaisten lasten ja nuorten perheet ja sijaisperheet tarvitsevat tukea, jotta kaikki sisarukset pystytään huomioimaan tasavertaisesti ja yksilöllisesti.  Projektin toive on, että kaikki perheiden parissa työskentelevät ammattilaiset huomioivat perheen kokonaisuutena.

Erityinen sisaruus kokoaa sisarusten päivän kunniaksi järjestettäviä tapahtumia ja vinkkejä päivän viettoon, klikkaa sivulle:
Erityinen sisaruus

Päivän yhteistyössä ovat mukana Meidän sakki -hanke  ja Näkymätön sisarus.

Vauhtia tarjoaa SuperPark Suomi, joka tarjoaa supersisaruksille kaksi yhden hinnalla -etuja 10.4.2019. Lue lisää sivultamme:
Kansainvälinen sisarusten päivä SuperParkeissa

Kansainvälinen sisarusten päivä 10.4.2019: Tule mukaan juhlintaan eri puolelle Suomea tai järjestä oma tapahtuma. #sisarustenpäivä #oletmulletärkeä #erityinensisaruus

Tekstin linkit:

Erityinen sisaruus -projektin tapahtumapäivä

Perhehoitoliitto ry:n Meidän sakki -hankkeessa vahvistetaan sisarussuhteita sijaisperheissä
(sosiaali- ja terveysministeriö rahoittaa Veikkauksen tuotoilla)

Leijonaemot ry:n hanke “Erityislapsiperheen näkymätön sisarus”
(sosiaali- ja terveysministeriö rahoittaa Veikkauksen tuotoilla)

SuperPark Suomi -tempaus “Sisar, sinä olet Super!”