Henkilökohtaisen budjetoinnin ryhmäkeskustelu verkossa

04.06.2018

Keskustelu perheille, jotka haluavat tietää lisää henkilökohtaisesta budjetoinnista.

Henkilökohtaisen budjetoinnin ryhmäkeskustelu verkossa 11.6.2018 kello 18 – 19.30. Lue lisää sivulta
www.tukiliitto.fi/tapahtuma

Henkilökohtainen budjetti

Henkilökohtainen budjetointi on uutta Suomessa. Se on tarkoitus ottaa käyttöön sote-uudistuksen yhteydessä vuoden 2020 alusta alkaen.

Henkilön palvelujen tarve kirjataan ensin asiakassuunnitelmaan. Sen pohjalta palvelujen käyttäjä päättää itse, mistä hän hankkii palvelunsa. Yksin päätöksiä ei tarvitse tehdä, vaan palvelun käyttäjän kuuluu saada suunnitteluun ja hallinnointiin tarvitsemansa tuki.  Palveluiden järjestämisestä vastaava taho maksaa korvaukset suoraan palveluntuottajalle.

Henkilökohtainen budjetti -chat 11.6.2018 kello 18. Kysy asiantuntijalta! Kuka voi käyttää? Millaisia kokemuksia on jo saatu? #tuleva #tukiliitto

Millainen keskustelu on kyseessä?

Henkilökohtaisen budjetoinnin ryhmäkeskusteluun kuuluu ennakkomateriaali, johon tutustut itsenäisesti sinulle sopivana ajankohtana ja ryhmäkeskustelu, joka käydään Tukinet-verkkoympäristössä.

Ennakkomateriaaleihin tutustumiseen tarvitset aikaa noin vartin ja ne ovat käytössäsi muutamaa päivää ennen ryhmäkeskustelua. Ryhmäkeskustelussa voit esittää kysymyksiä henkilökohtaisen budjetoinnin asiantuntijalle. Voit lähettää kysymyksesi myös etukäteen sähköpostilla Wilma Karikolle Tukiliittoon osoitteseeen
wilma.karikko@tukiliitto.fi

Miten pääsee mukaan?

Ryhmäkeskusteluun voit ilmoittautua lähettämällä sähköpostia Wilma Karikolle Tukiliittoon osoitteeseen.
wilma.karikko@tukiliitto.fi
Saat paluuviestinä tarkemmat ohjeet siitä, miten pääset tähän suljettuun keskusteluun mukaan.

Kenelle?

Perheille, jotka haluavat tietää lisää henkilökohtaisesta budjetoinnista. Mikäli osaat omaat tavanomaiset netinkäyttötaidot, pystyt osallistumaan tähän ryhmäkeskusteluun.

Verkkoauttamisen Tuleva-hanke

Tuleva-hankkeessa kehitetään verkkoauttamisen ja -vertaistuen muotoja perheille, joiden perheenjäsenellä on kehitysvamma tai muita oppimiseen ja ymmärtämiseen liittyviä tuen tarpeita. Lue lisää
www.tukiliitto.fi/toiminta/verkkoauttaminen/tuleva

Kohdataan verkossa!