Poikkeusolot muuttavat Tukiliiton toimintaa: myös liittokokous siirtyy

17.03.2020

Liittokokous siirtyy elokuun loppuun ja kaikki koulutukset, tapaamiset ja kokoukset perutaan tai siirretään verkkoon toukokuun loppuun asti.

Koronatilanteen aiheuttamat poikkeusolot vaikuttavat myös järjestötoimintaan.

Tukiliiton liittohallitus päätti 16.3.2020 sähköpostikokouksessaan, että liittokokous pidetään Tampereella 29.8.2020. Tämä mahdollistaa myös jäsenyhdistysten kevään kokousten siirtämisen touko/kesäkuuhun, joka tällä tietoa näyttäisi olevan lähikuukausia mahdollisempi ajankohta.

Tukiliiton kaikki muutkin koulutukset, tapaamiset ja kokoukset perutaan tai siirretään verkkoon toukokuun loppuun asti. Muutoksia tulee yhdistyksille suunnattuihin tilaisuuksiin seuraavasti:

• Järjestöpäivä 21.3. siirtyy myöhempään ajankohtaan.
  • Yhdistystreffit 15.5. siirtyy. Varainhankinnan ja viestinnän teemaluennot toteutuvat verkossa toisena ajankohtana.
  • Aluekoordinaattoreiden kanssa sovitut koulutukset toteutetaan mahdollisuuksien mukaan verkossa.
  • Yhdistystreffit 28.8. Tampereella.
  • Yhdistystreffit 21.11. Rovaniemellä.

Muutoksia päivitetään Tukiliiton tapahtumasivulle: www.tukiliitto.fi/toiminta/tapahtumat

Työntekijät siirtyneet etätöihin

Tukiliiton kaikki työntekijät ovat siirtyneet etätöihin. Työntekijöihin kannattaa siis ottaa yhteys sähköpostitse tai puhelimitse.

Monelle perheelle ja kehitysvammaiselle henkilölle tämä on vaikeaa ja hämmentävää aikaa. Olemme omalta osaltamme tällä viikolla suunnittelemassa ja lisäämässä sitä apua ja tukea, jota voimme verkon tai puhelimen kautta antaa. Kannattaa siis seurata Tukiliittoa sosiaalisessa mediassa ja tilata liiton uutiskirjettä: uutiskirje.tukiliitto.fi/

Nyt tärkeintä on vähentää kaikin keinoin riskiryhmien sairastumista ja noudattaa viranomaisten ohjeistusta kokoontumisten rajoituksista.

Tukiliitto toivottaa voimia kaikille jäsenilleen, kehitysvammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Yhdessä selviämme tästäkin!

*

Tutustu ja käytä Papunet-sivustolle koottua kuvallista tietoa koronaviruksesta ja ohjeita tartunnan ehkäisyyn: http://papunet.net/materiaalia/koronavirus.