Outsider Art Festivaali kutsuu taiteilijoita

03.03.2020

Elokuussa Helsingissä järjestettävän taidetapahtuman esiintyjät ja taiteilijat valitaan avoimella hakuprosessilla, joka on avattu 2.3.2020.

Outsider Art Festivaali juhlii kulttuurista yhdenvertaisuutta ja kutsuu kaikki suomalaisen outsider-taiteen kentällä toimivat taiteilijat mukaan tekemään uutta festivaalia, joka järjestetään osana Helsingin juhlaviikkoja 20. – 21.8.2020. Esiintyjät ja taiteilijat valitaan avoimella hakuprosessilla. Haku on avoinna 20.3.2020 asti festivaalin kotisivulla osoitteessa:
www.outsiderart.fi

Festivaali tulee sisältämään elokuvanäytöksiä, musiikin ja esittävän taiteen esityksiä, visuaalisen taiteen näyttelyitä, kansainvälisten asiantuntijavieraiden puheenvuoroja, työpajoja sekä verkostoitumistilaisuuksia. Teemana on “Yhdessä näemme enemmän”.

Taiteilijavalinnat tekee Outsider Art Festivaalin taiteellinen työryhmä, joka koostuu Lyhty ry.n, Autismisäätiön sekä Kukunori ry.n toiminnassa mukana olevista taiteilijoista ja mentoreista.Työryhmä odottaa hakijoilta rohkeita näkemyksiä, tuoreita esityksiä ja yllättäviä kohtaamisia.

Yleisölle avoimen tapahtuman pääpaikkana on GLivelab (Yrjönkatu 3, Helsinki).

Outsider Art Festival kutsuu kaikki suomalaiset outsider-taiteilijat mukaan tekemään uutta festivaalia, joka järjestetään osana Helsingin juhlaviikkoja 20. – 21.8.2020. #OutsiderArt

Yhteistyössä

Pertin Valinnan tuottama festivaali työllistää erityisryhmiä uusissa työtehtävissä, kuten taiteen asiantuntijoina, ohjelmasisältöjen kuratoijina, tapahtumien suunnittelijoina ja näyttelyoppaina.

Yhteistyössä ovat mukana Pertin Valinta, Lyhty ry, Autismisäätiö sr, Kukunori ry, Donkey Hotel, Taike, Helsingin juhlaviikot, GLivelab, RadioHelsinki, Muusikkojen liitto, Suomen Lontoon-instituutti, IPI Kulmakuppila, Helsingin kaupunki, Creative Finland, AGMA ja Maetka.

Vastaava tuottaja Heini Merkkiniemi, Pertin Valinta
info@outsiderartfestival.fi

Kuva: Outsider Art Festivaalin 2020 teema ja visuaalinen ilme on ITE-taitelija, muusikko Maria Mattilan ja performanssi- ja kuvataiteilija Kalevi Helvetin yhteistyön tulosta.