Oodi osallisuudelle -minimessut 18.5.2018, Tampere

14.05.2018

Kehitysvammaisten Tukiliiton liittokokouksen yhteydessä pidetään minimessut Tulppaanitalossa. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Oodi osallisuudelle -minimessut 18.5. kello 12 16 Tulppaanitalossa

Tukiliiton liittokokousviikonloppu Tampereella lähestyy. Tänä vuonna liittokokouksen yhteydessä pidetään minimessut Tulppaanitalossa, Pinninkatu 51, Tampere. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Minimessuilla Kehitysvammaisten Tukiliitto, Kehitysvammaisten Palvelusäätiö, KVPS Tukena Oy ja Me itse ry esittelevät toimintaansa. Messut ovat loistava tilaisuus tavata Tulppaanitalon toimijoita ja tutustua hankkeisiin sekä toimintamuotoihin, jotka tukevat vammaisten henkilöiden oman elämän hallintaa tai yhteiskunnallista aktiivisuutta. Luvassa on alustuksia, työpajoja ja jaettavaa materiaalia.

OHJELMA

kello 12 13 työpajoja ja toiminnan esittelyitä 1 ja 2 kerros

kello 13 14.30, ensimmäisen kerroksen luentotila

• Tukiliiton ja Palvelusäätiön yhteistyöllä lisää vaikuttavuutta, Risto Burman, tj. Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
  • Kaikille ymmärrettävää tietoa ja toimintaa, Minni Haveri, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
  • Vahvistu vanhempana -tiimi, Sirpa Mäkinen, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
  • Henkilökohtainen budjetointi osallisuuden vahvistajana, Petra Rantamäki, Kehitysvammaisten Palvelusäätiö ry
  • Asukkaat ja läheiset mukana asuinyksikön toiminnan suunnittelussa. Pappilanpuiston asumispalvelut näkökulma. Kati Mikkola, KVPS Tukena Oy
  • Mulla on asiaa! Vinkkejä vammaisen lapsen osallisuuden toteutumiseen, Johanna Kaario, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
  • Meikäläisissä on voimaa! Sirkka Nikulainen, Me itse ry

Klo 14.30 kahvitarjoilu

Klo 14.30 16 työpajoja ja toiminnan esittelyä 1. ja 2.kerros

Työpajoissa ja esittelypöydillä on esillä mm.

• Vahvistu vanhempana -hanke,
  • Erityinen sisaruus -hanke,
  • Tukiliiton perhetyö,
  • Tuleva  verkkoauttamisen hanke,
  • Loiste-hanke,
  • Itsenäiset-hanke ja
  • valinnanvapaus ja henkilökohtainen budjetointi.
  • Tukiliiton lakineuvontapalvelun piste neuvoo ja opastaa kehitysvammaisten ihmisten oikeuksiin ja palveluihin liittyvissä asioissa.
  • Lisäksi tietoa palveluseteleistä ja esillä on
  • päivätoiminnan apuna käytettävä yksilöllinen kuvamatto -menetelmä.

Lisätietoa minimessuista

tai aluekoordinaattori Pirkko Sassi,
pirkko.sassi@tukiliitto.fi

Osallisuus  myytti murrettu -video

Osallisuudesta puhutaan paljon. Mitä se tarkoittaa kehitysvammaisen ihmisen näkökulmasta? Myytti murrettu -video tiivistää ja kertoo vaikeasta käsitteestä, osallisuudesta, kahdessa minuutissa.  Videon pituus 2.09.

Tukiliiton liittokokous

Liittokokouksessa jäsenet käyttävät Tukiliiton ylintä päätösvaltaa. Liittokokous kokoontuu joka vuosi. Se valitsee liittohallituksen uudet jäsenet ja käsittelee vuosikertomuksen. Liittokokous käsittelee myös tulevan vuoden toimintasuunnitelman ja tekee näin päätöksiä tulevasta.

Liittokokousviikonloppu 18.  19.5.2018, lue lisää
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/liittokokous