Omannäköinen elämä itsenäistyvälle vaikeasti kehitysvammaiselle nuorelle, Lahti

13.09.2018

Tervetuloa kuuntelemaan Minua kuullaan -hankkeen luentoa torstaina 11.10.2018 klo 16.30 Walimon Casseliin (Lahti)

Oletko vaikeasti kehitysvammaisen nuoren vanhempi?
Pohditko työssäsi miten tukea vammaisen nuoren itsemääräämisoikeutta ja omien valintojen tekemistä arjessa?

Tervetuloa VTT Sonja Miettisen luennolle

Omannäköinen elämä itsenäistyvälle vaikeasti kehitysvammaiselle nuorelle
torstaina 11.10.2018 klo 16.30 – 19
Walimon Casseli, Vesijärvenkatu 25, 15140 Lahti

Asukkaiden itsemääräämisen tukeminen on tällä hetkellä yksi keskeisimpiä kehitysvammaisten asumispalvelujen kehittämisen tavoitteita. Kaikkein vaikeimmin kehitysvammaiset henkilöt eivät kuitenkaan kykene tekemään valintoja samalla tavalla kuin muut. Mitä itsemääräämisoikeus voisi tarkoittaa heidän arjessaan? Luento tarkastelee tätä kysymystä sekä toimintamahdollisuuksien teorian että käytännön havaintojen valossa.

Tule mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan itsenäistyvien vaikeasti kehitysvammaisten nuorten hyvän elämän mahdollisuuksista ryhmäkodeissa!

16.30 Tervetuloa, runsas buffetpöytä
17.30 – 19 Luento ja keskustelutilaisuus

Tilaisuus ja tarjoilut ovat osallistujille maksuttomia. Tarjoilujen vuoksi ilmoittautuminen 3.10.2018 mennessä sähköpostitse:
Sanna Tuisku-Lehto
sanna.tuisku-lehto@kvl.fi
tai tekstiviestitse 050 356 0943.

Tilaisuuden järjestää
Minua kuullaan -hanke.

Suunnittelija Sanna Tuisku-Lehto
sanna.tuisku-lehto@kvl.fi

Luento pohjautuu Suomen Akatemian ja Koneen säätiön rahoittamaan Vaikea kehitysvammaisuus ja hyvä elämä -tutkimushankkeeseen (2014–2018).