Omaishoitajien viikko

19.11.2020

Valtakunnallinen omaishoitajien viikko 22. – 27.11.2020 kiittää läheistään tukevia. Tukiliitossa haluamme nostaa esille erityisesti lasten omaishoitajia.

Tänä vuonna Omaishoitajien viikkoa vietetään viikolla 48. Tukiliitto osana Omaishoidon verkostoa on mukana tuomassa esiin viikon teemaa: Omaishoito koskettaa jokaista. Lisäksi viikolla halutaan viestiä, että läheisen hoitaminen ja tukeminen on tärkeää ja ansaitsee kiitoksemme.

Hienoa, jos voit jakaa ja kommentoida somessa viikon julkaisuja. Löydät ne tunnisteella #OmaishoitoKoskettaaJokaista.

Tukiliitossa haluamme nostaa esille erityisesti lasten omaishoitajia, jotka tämän vuoden poikkeusoloissa ovat kantaneet vastuun varsinkin riskiryhmään kuuluvien erityislasten arjesta. Arkea perheissä on eletty usein ilman sitä tukea, jota tavallisena aikana tarjotaan erilaisissa palveluissa ja koulussa. Nyt on aika löytää yksilölliset ja turvalliset tuen muodot, joilla perheen voimavarat riittävät jatkossakin.

Poikkeusolojen omaishoitajien viikolla Tukiliitto nostaa esille erityisesti lasten omaishoitajia. Nyt on aika löytää yksilölliset ja turvalliset tuen muodot, joilla perheen voimavarat riittävät jatkossakin. #OmaishoitoKoskettaaJokaista #Tukiliitto

Läheisestä huolehtiminen on kiitoksen arvoista niin omaishoitajien viikolla kuin muulloinkin.

Omaishoitajien viikon tunnuskuvassa on erilaisia ihmisiä omaishoitotilanteissa.

Omaishoitajien viikko 2020

Suomessa arvioidaan olevan noin 350 000 omaishoitotilannetta. Valtakunnallisen omaishoitajien viikon 2020 teemana ja somejakojen tunnisteena on #OmaishoitoKoskettaaJokaista.

Omaishoitajien viikon päätapahtuma on 25.11.2020 kello 13, jolloin julkaistaan juhlavideo. Video käsittelee omaishoitoa henkilökuvien, musiikin ja keskustelun avulla. Juontajana ja esiintyjänä toimii muusikko Joel Hallikainen.

Lisätietoa löydät sivulta (siirry sivulle)
Omaishoitajien viikko

Kuvituskuva Freepik.com