Omaishoidon pop up -kahvilat 18.5.2019

07.05.2019

Suomen omaishoidon verkoston tavoitteena on yhteistyötä vahvistamalla vaikuttaa eri tavoin omaishoidon kehittämiseksi ja omaishoitoperheiden aseman parantamiseksi. Verkostoon kuuluu 20 valtakunnallista järjestöä, säätiötä ja tutkimuslaitosta.

Verkoston kotisivut
www.omaishoidonverkosto.fi

Juuri nyt verkosto tiedottaa muun muassa seuraavista tulevista tapahtumista:

18.5. Omaishoidon pop up -kahvilat
Omaishoitajaliiton paikallisyhdistykset perustavat lauantaina 18.5.2019 pop up -kahviloita eri puolella Suomea Kansainvälisenä ravintolapäivänä. Eri paikkakunnilla on erilaisia tapahtumia kahviloiden yhteydessä ja tarjotaan tietoa omaishoitajuudesta.
Linkin takaa kartasta löytyvät eri järjestöjen kahvilat ympäri Suomea.
Lisätietoa tapahtumista tulee Facebookiin.

23.5. Läheisenä elämän muutostilanteissa – Lapset ja nuoret huolenkantajina -seminaari
Seminaarissa keskitytään hoivahuolta ja -vastuuta kantaviin lapsiin ja nuoriin sekä heidän perheisiinsä. Seminaari on tarkoitettu sosiaali-, terveys- ja koulutoimen ammattilaisille, järjestöjen ja seurakuntien toimijoille, omaistaan tai läheistään hoitaville nuorille ja aikuisille, sekä muille asiasta kiinnostuneille. Päivää luotsaa toimittaja Kimmo Ohtonen. Paikkana on Seurakuntien talo Helsingissä osoitteessa Kolmas linja 22. Seminaari pidetään klo 9.30 – 16 ja se on maksuton.
Ilmoittautumiset 14.5. mennessä  malla.heino@omaishoitajat.fi.
Lisätietoja ja ohjelma: Lapset ja nuoret huolenkantajina -seminaari

6.11. Verkostokokous ja seminaari
Marraskuussa 6.11. aamupäivällä järjestään Suomen omaishoidon verkoston vuosikokous ja iltapäivällä seminaari Helsingissä työn ja omaishoidon yhteensovittamisesta otsikolla ”Elän hetken ja päivän kerrallaan”-työ ja omaishoito.

Uutisen linkkejä

Omaishoidon pop up -kahvilat, kartta

Omaishoidon pop up -kahvilat, Facebook:

Lapset ja nuoret huolenkantajina -seminaari

Kuva: tirachardz/freepik.com