Tulossa: Nuoren itsenäistymisen askeleet -webinaarisarja

19.08.2021

Verkkoluentojen sarja on suunnattu itsenäistyville, peruskouluaan päättäville nuorille sekä heidän vanhemmilleen.

Kehitysvammaisten Palvelusäätiö, Kehitysvammatuki 57 ry:n ja Opetushallituksen rahoittama Nivus-hanke järjestävät kolmen webinaarin sarjan syksyllä 2021.

Verkkoluennot on suunnattu itsenäistyville, peruskouluaan päättäville nuorille sekä heidän vanhemmilleen. Voit ilmoittautua mukaan haluaamiisi kertoihin. Webinaarit pidetään verkkosovellus Zoomissa ja liittymislinkki lähetetään sähköpostiisi webinaaria edeltävänä päivänä.

Osa 1:
Omien asioiden hoitaminen
8.9.2021 kello 17.30 – 19.30

Tervetuloa kuulemaan, minkälaisia asioita peruskoulun jälkeen on hyvä ottaa huomioon nuoren asioiden hoitamisessa. Lisäksi kerrotaan muun muassa palvelusuunnitelmasta ja käydään siihen liittyen läpi tukia ja palveluita. Entä kuinka läheiset voivat olla nuoren tukena hänen asioidensa hoitamisessa vaihtoehtona viralliselle edunvalvonnalle?

Aiheesta puhumassa aluekoordinaattori Salla Pyykkönen Kehitysvammaisten Tukiliitosta.

llmoittautuminen tähän kertaan 6.9. mennessä. Lue lisää Kehitysvammaisten Palvelusäätiö kotisivulta (siirry sivulle)
Omien asioiden hoitaminen

Sarjan muut osat:

Osa 2:
22.9.2021 kello 17.30 – 19.30
Asuminen:
Esittelyssä vaihtoehdot asumisen muodoissa. Kokemusasiantuntijoiden videoesittelyjä palveluasumisesta ja tukiasumisesta

Osa 1:
5.10.2021 kello 17.30 – 19.30
Koulutus:
Mitä peruskoulun jälkeen? Mukana tapahtumassa on oppilaitoksia, joilla on vaativan erityisen tuen opiskelijoille suunnattuja koulutuksia.

suunnittelija Marjo Kanerva,
Kehitysvammaisten Palvelusäätiö