Norio: Geenitestauksen rajat ja mahdollisuudet -seminaari 1.11.2019 Helsinki

19.09.2019

Seminaarin ohjelmassa on mielenkiintoisia puheenvuoroja diagnostiikan mahdollisuuksista geenitestauksen juridiseen näkökulmaan.

Marraskuussa keskustellaan geenitestauksesta Harvinaiskeskus Norion ja HUS:n Kliinisen genetiikan yksikön yhteistyössä järjestämässä seminaarissa

Geenitestauksen rajat ja mahdollisuudet
perjantai 1.11.2019
HUS, Iho- ja allergiasairaalan auditorio (Meilahdentie 2, Helsinki)

Suuri osa harvinaisista sairauksista on perinnöllisiä. Geenitutkimusmenetelmien kehittyessä tulee geenitestaus kyseeseen yhä useammissa tapauksissa selvitettäessä diagnoosia. Geenitestin tulos voi olla epävarma tai tutkimuksista huolimatta diagnoosia ei löydy. Helsingissä 1.11.2019 järjestettävässä seminaarissa käsitellään aiheita, jotka liittyvät tällaisiin tilanteisiin.

Ohjelmassa on mielenkiintoisia puheenvuoroja diagnostiikan mahdollisuuksista geenitestauksen juridiseen näkökulmaan. Kokemuspuheenvuoron pitää Jyrki Pinomaa ja Harvinaiskeskus Norion perinnöllisyyshoitaja Ulla Parisaari kertoo omia kokemuksiaan geenitestaukseen liittyvistä keskusteluista harvinaissairaiden kanssa.

Ohjelma ja ilmoittautumiset:
www.norio-keskus.fi/tapahtumakalenteri