VAU palkitsi vaasalaisuimari Nader Khalilin

18.01.2019

Nader Khalili sai VAU:n Vuoden Urheiluteko -palkinnon Suomen Urheilugaalassa 17.1.2019.

Vaasalaisuimari Nader Khalili, espoolainen yleisurheilija Lotta Pukkila, espoolainen sokkopingiksen pelaaja Olli Kytöviita ja rovaniemeläinen kelkkahiihtäjä Sini Pyy palkittiin Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU:n Vuoden Urheiluteko -palkinnoilla Suomen Urheilugaalassa Helsingin Hartwall Areenalla.

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU kertoo Nader Khalilista näin: ”Vaasan Uimaseuran nuori uimari kauhoi itsensä kotiyleisön sydämiin syksyllä 2018 Vaasan lyhyen radan SM-uinneissa, joissa hän saavutti 12 mitalia. Kehitysvammaisten luokan Suomen ennätyksiä hänellä on nimissään peräti 29. Esiintyi jo parauinnin EM-kilpailuissa Dublinissa ja se oli vasta alkua paralympialaisiin tähtäävälle vaasalaiselle!”

Muista palkituista Lotta Pukkila, espoolainen yleisurheilija, on löytänyt urheilun ja liikunnan ilon aikuisiällä saatuaan sydämensiirron.  Espoolainen Olli Kytöviita on sokkopingiksen ensimmäinen suomalainen miesten Euroopan mestari. Sini Pyy, rovaniemeläinen kelkkahiihtäjä, on edustanut Suomea muun muassa  Pyeongchangin paralympialaduilla.

Onneksi olkoon, Nader Khalili! Vaasalaisuimari palkittiin Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU:n Vuoden Urheiluteko -palkinnolla Suomen Urheilugaalassa. #urheilugaala #vammaisurheilu

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU on valtakunnallinen urheilu- ja liikuntajärjestö liikunta-, näkö- ja kehitysvammaisille sekä elinsiirron saaneille ja dialyysissä oleville henkilöille. VAU:n tehtävänä on suunnitella ja kehittää edellä mainittujen ryhmien liikunnan harrastamisen ja kilpailemisen mahdollisuuksia ja olosuhteita. Lue lisää:
www.vammaisurheilu.fi

Lähde Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU

Kuvassa vaasalaisuimari Nader Khalili, kuvaaja Liina-Maija Rummukainen.