Muuttajan arki kuntoon – tutustu uuteen materiaaliin

25.08.2020

Tukiliitto ja Kehitysvammaisten Palvelusäätiö ovat julkaisseet materiaalin, jonka avulla voi miettiä omaa asumisen kokonaisuutta.

Asumispalveluyksikössä asuminen koostuu monista oman kodin pienistä ja suurista asioista. Tukiliittoon yhteyttä ottaneet perheet ovat kuvanneet, että olisi hyvä olla olemassa lista tai kuvaus siitä, mistä kaikesta oikein pitää sopia tai mitä kaikkea pitääkään miettiä yhdessä, jotta uuden kodin arki sujuu hyvin.

Tukiliitto ja Kehitysvammaisten Palvelusäätiö ovat nyt julkaisseet uuden materiaalin, jonka avulla voi miettiä omaa asumisen kokonaisuutta. Muuttajan arki kuntoon -kuvaa voi hyödyntää esimerkiksi

• asumisen suunnitelman tekemisessä,
  • uuteen asumisyksikköön muutossa tai vaikka
  • asumispalvelujen ohjaajan työn kokonaisuuden näkökulmasta.

Materiaalin ja sen ohessa käytettävän täydennettävän version löydät Tukiliiton oppaat ja materiaalit -sivulta osoitteesta:

Kuva on suunniteltu tulostettavaksi A3-kokoon.

Materiaalin suora osoite on
www.tukiliitto.fi/uploads/2020/08/6804511f-muuttajan-arki.pdf

Mietitkö asumista asumispalveluyksikössä?  Tukiliitto ja KVPS ovat julkaisseet uuden materiaalin, jonka avulla voi miettiä omaa asumisen kokonaisuuttaan. #asumispalvelu