Kehitysvammaisten Tukiliitto palvelee, mutta toiminnassa on muutoksia koronaviruksen vuoksi

13.03.2020

Tukiliitto on pääosin perunut tapahtumat 30.6.2020 asti. Monet liiton toiminnot säilyvät kuitenkin lähes ennallaan ja tarjoamme myös uutta toimintaa tilalle.

Tukiliitto peruu kaikki paikan päällä järjestettävät kurssit, koulutukset, vertaistapaamiset ja tilaisuudet 30.6.2020 asti.

Kun toimintaa täytyy nyt muuttaa tilanteen vuoksi, emme lopeta toimintaa, vaan sopeutamme toimintaa muuttuneeseen tilanteeseen ja pyrimme ottamaan käyttöön vaihtoehtoisia toimintamalleja kohderyhmien tukemiseksi ja toiminnan toteuttamiseksi.

Monet liiton toiminnot säilyvät lähes ennallaan. Lakineuvonta, muu puhelinneuvonta, verkkokoulutukset ja verkkotukiryhmät, verkkosivujen tietopaketit, jäsenlehdet, jäsenrekisteripalvelut yms. jatkuvat lähes normaalisti. Meidät saa kiinni puhelimella. Tarjoamme myös uutta toimintaa tilalle. Vaikka perumme tilaisuuksia, kaikki liiton toiminta ei mene säppiin! Jatkamme jäsenten ja asiakkaiden palvelemista.

Tukiliitto peruu paikan päällä järjestettävät kurssit, koulutukset, vertaistapaamiset ja tilaisuudet 30.6.2020 asti. Verkkokahvila, eli chat-ryhmäkeskustelu, on avoinna tiistaisin kello 17 – 19.

Meillä on tulossa uusi verkkokahvila ja meillä on erilaisia itseopiskelukursseja, verkkovalmennusta ja vertaisryhmä. Ensi viikolla toteutamme uuden verkkokahvilan, jossa voi jutella muiden kanssa tämän yllättävän tilanteen vaikutuksista omaan ja perheen elämään. Haluamme tarjota paikan vertaiskeskusteluille sekä pohdintojen ja ajatusten jakamiselle nyt, kun muiden tapaaminen kasvokkain ei ole viranomaisten ilmoituksen perusteella suositeltavaa. Verkkokahvilamme, eli chat-ryhmäkeskustelu, saa jatkoa. Tervetuloa mukaan

Verkkokahvila, eli chat-ryhmäkeskustelu, kutsuu mukaan

Kun verkkokahvila aukeaa, tapahtumasivulle ja Tukiliiton Facebook-sivulle tulee liittymislinkki, josta pääsee suoraan keskusteluun mukaan. Tapahtumat löydät tästä:
www.tukiliitto.fi/toiminta/tapahtumat

Tilanne elää koko ajan ja mekin joudumme jatkuvasti reagoimaan muuttuvaan tilanteeseen. Seuraamme myös sitä, miten tilanne vaikuttaa kohderyhmiin ja mahdollisuuksiin saada riittävää tukea ja hoitoa. Tiedotamme lähipäivinä myös liittokokouksen järjestämisestä ja annamme ohjeita jäsenyhdistyksille siihen liittyen.

Materiaalia keskustelujen tueksi

Koronavirus selkokielellä
THL:n selkokieliselle sivulle päivitetään tietoa ja ohjeita koronaviruksesta:
thl.fi/fi

Koronavirus kuvina
Selkosanomat on julkaissut koronaviruksesta tietoa kuvilla tuettuna:
selkosanomat.fi/kuva/

Uutisen kuvat käytettäväksi:
kuvatyokalu.papunet.net/#/muokkaa/1221371

Yle Uutiset selkosuomeksi
Katso ja kuuntele uutiset helpolla suomen kielellä
yle.fi/uutiset/osasto/selkouutiset