Mikä muutti sinun elämäsi? Malike Apuvälinemessuilla 2019

08.11.2019

Malike kutsuu mukaan videokampanjaan, jossa vaikeasti vammaiset ihmiset kertovat oman elämänsä pienistä tai suurista muutoksista. Mikä teki muutoksen mahdolliseksi?

Liian usein vammaisten ihmisten tarinoita kertovat muut ihmiset, tai ne jäävät kertomatta. Me haluamme, että sinä kerrot itse.

Muutoksesi voi olla suuri tai pieni. Se voi koskea esimerkiksi vapaa-aikaa tai harrastuksia, tai osallistumisen ja toimimisen mahdollisuuksia muilla elämänalueilla. Toivomme, että kerrot sinulle tärkeästä asiasta. Mikä teki muutoksen mahdolliseksi? Millaista apua tai tukea tarvitsit? Mitä toiveen toteutuminen merkitsee sinulle?

Voit kertoa myös ikävästä muutoksesta. Mikä sen aiheutti?

Voit kertoa myös toiveesta, joka ei ole vielä toteutunut. Mikä estää muutoksen? Mitä sinä haluaisit ja tarvitsisit?

Tule mukaan vaikuttamiskampanjaan

Etsimme vaikuttamiskampanjaamme ihmisiä, jotka haluavat jakaa kokemuksiaan. Kampanjan tavoitteena on tuoda esiin vaikeasti vammaisten ihmisten oma ääni, joka liian harvoin tulee kuulluksi.

Toivomme mukaan nuoria ja aikuisia, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua. Sinulla voi olla vaikea liikuntavamma ja mahdollisesti myös puhevamma tai kehitysvamma. Erityisesti kutsumme mukaan ihmisiä, jotka käyttävät erilaisia keinoja kommunikointiin. Voit ottaa videointiin mukaan avustajasi tai puhetulkkisi.

Lyhyitä kampanjavideoita jaetaan sosiaalisessa mediassa sekä käytetään koulutuksissa ja vaikuttamistyössä.

Kuvaamme videoita 8.–9.11.2019 klo 12–15 Apuvälinemessuilla Tampereella. Ota meihin yhteyttä ja varaa sinulle sopiva kuvausaika.

Voit ottaa yhteyttä ja kertoa tilanteestasi, vaikka et pääsisi Apuvälinemessuille.

Me haluamme kuulla juuri sinun tarinasi, sinulta. Jokaisella on oikeus oman näköiseen elämään ja osallisuuteen.

Osallistu.

Auta läheistäsi osallistumaan.

Me haluamme kuulla juuri sinun tarinasi, sinulta. Tule mukaan kampanjaan ja kerro, mikä muutti elämäsi. Osallistu. Auta läheistäsi osallistumaan. #MunElämäniMuutos #YKvammaissopimus

Katso video

Niilo Virta, 21, on mukana kampanjassa ja kutsuu sinutkin mukaan (1:03 min):

Malike on mukana Apuväline 2019 -tapahtumassa

Apuväline 2019 -tapahtuma järjestetään 7. – 9.11.2019 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Tapahtuma tarjoaa tietoa, tuotteita ja palveluita sekä ammattilaisille että kuluttajille. Mukana on myös useiden eri toimijoiden yhteistyössä järjestämä, vammaisliikunnan ja -urheilun suurtapahtuma Liikuntamaa. Malike on mukana sekä omalla messuosastolla (osasto 700) että Liikuntamaassa Välineet.fi osastolla.

Nähdään messuilla,

Malikkeen tiimi