Meidän markkinat 28.5.2022 Turun Vanhalla Suurtorilla

10.03.2022

Turussa on toukokuussa esillä erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden käsitöitä ja kuvataidetta. Lähteekö teidän toimintakeskuksenne mukaan tapahtumaan?

Meidän markkinat on pelkästään erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden käsitöihin ja kuvataiteeseen keskittyvä markkinatapahtuma. Tehdään yhdessä jotakin upeaa!

Tapahtuma järjestetään, koska vaikka erityistaidetoiminnassa tuotetaan valtavia määriä käsitöitä ja kuvataidetta, ne jäävät näkymättömiin. Järjestävät pohtivat, että luovuus on voimavara kenen tahansa arjessa. Erityistä tukea tarvitsevalla henkilöllä oikeus harjoittaa luovuutta korostuu lisäksi muun muassa sosiaalisten näkökulmien valossa: osallisuuden, resilienssin sekä toimintakyvyn ylläpitämisessä.

Nyt järjestettävällä tapahtumalla on useita tavoitteita:

• Erityistä tukea tarvitsevien tekijöiden käsityöt ja kuvataide sekä niiden tekeminen tulevat näkyväksi suurelle yleisölle.
  • Tekijöiden asema nousee esille positiivisesti.
  • Tekijät saavat kannustusta osallistua sekä kohdata toisiaan sekä asiakkaita.

Meidän markkinat toteutetaan ensimmäistä kertaa lauantaina 28.5.2022 kello 12–15 Turun Vanhalla Suurtorilla. Tavoite on kuitenkin tehdä tapahtumasta toistuva ja sellainen, jolla on mahdollisuuksia kasvaa kattamaan koko erityistaidetoiminnan kirjo mukaanlukien esimerkiksi teatteri, tanssi ja musiikki.

Lähteekö teidän ryhmänne mukaan?

Näytteilleasettajat osallistuvat markkinoille yhdessä toiminta- ja työkeskusten tai esimerkiksi asumisyksikön kanssa niin, että yksiköt vastaavat myyntipisteistä ja myytävistä tuotteista. Markkinapaikat ovat ilmaisia. Yhden yksikön myyntipaikan koko on noin 3 x 3 metriä.

Taito Varsinais-Suomi hoitaa tilat ja luvat sekä markkinoinnin ja tiedotuksen. Yhteistyössä on mukana Kettuki ry.

Ilmoita ryhmäsi mukaan tai kysy lisää:
Tiina Aalto, Taito Varsinais-Suomi
tiina.aalto@taitovarsinaissuomi.fi

Tehdään yhdessä jotakin upeaa!