Kuvitettu materiaali jatko-opintokeskustelujen tueksi

21.12.2019

Materiaali VALMA- ja TELMA-koulutuksista on tarkoitettu keskustelun tueksi esimerkiksi vanhemman ja nuoren välille tai peruskoulussa opettajan ja oppilaan välille.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ja Ideogrammi ovat tehneet yhdessä selkokielisen ja kuvitetun materiaalin jatko-opinnoista. Materiaalissa keskitytään VALMA- ja TELMA-koulutuksiin. Siinä kerrotaan, mitä koulutukset pitävät sisällään ja miten ne eroavat toisistaan. Materiaali on tarkoitettu keskustelun tueksi esimerkiksi vanhemman ja nuoren välille tai peruskoulussa opettajan ja oppilaan välille.

Teksti pohjautuu Opintopolku.fi-sivustoon ja kuvat on piirtänyt Ideogrammi. Materiaali on nyt julkaistu Tukiliiton sivuilla. Materiaalin voi tulostaa vapaasti käyttöön tästä. Materiaali on päivitetty 22.1.2020.

Toivomme käyttökokemuksia ja parannusvinkkejä materiaalista. Lähetä palautetta Riikka Manniselle osoitteeseen
riikka.manninen@tukiliitto.fi

Jatko-opinnoista ja työelämäpoluista Miniverkkokurssi 27.1. – 16.2.2020. Lue lisää kurssista ja ilmoittaudu mukaan:
Miniverkkokurssi: Jatko-opinnot ja polkuja työelämään