Kuvitettu materiaali jatko-opintokeskustelujen tueksi

02.03.2020

Materiaali VALMA- ja TELMA-koulutuksista on tarkoitettu keskustelun tueksi esimerkiksi vanhemman ja nuoren välille tai peruskoulussa opettajan ja oppilaan välille. Materiaali on päivitetty maaliskuussa 2020.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ja Ideogrammi ovat tehneet yhdessä selkokielisen ja kuvitetun materiaalin jatko-opinnoista. Materiaalissa keskitytään VALMA- ja TELMA-koulutuksiin. Siinä kerrotaan, mitä koulutukset pitävät sisällään ja miten ne eroavat toisistaan. Materiaali on tarkoitettu keskustelun tueksi esimerkiksi vanhemman ja nuoren välille tai peruskoulussa opettajan ja oppilaan välille.

Teksti pohjautuu Opintopolku.fi-sivustoon ja kuvat on piirtänyt Ideogrammi. Materiaali on nyt julkaistu Tukiliiton sivuilla. Materiaalin voi tulostaa vapaasti käyttöön tästä linkistä. Materiaali on päivitetty 2.3.2020.

Toivomme käyttökokemuksia ja parannusvinkkejä materiaalista. Lähetä palautetta Riikka Manniselle osoitteeseen
riikka.manninen@tukiliitto.fi

Telma-Valma-materiaali: