MAHTI-sopeutumisvalmennuskurssi perheille (haku)

26.11.2019

Kehitysvammaisten Tukiliitto järjestää kolmiosaisen MAHTI-sopeutumisvalmennuskurssin vaikeasti vammaisten, leikki-ikäisten lasten perheille, jotka tarvitsevat tukea kommunikointiin ja vuorovaikutukseen.

Tukiliitto järjestää MAHTI-sopeutumisvalmennuksen erityislasten perheille. Kurssi on maksuton.

”Kurssi on tarkoitettu perheille, jotka tarvitsevat tukea kommunikointiin ja vuorovaikutukseen leikki-ikäisen erityislapsen kanssa”, erikoissuunnittelija Päivi Havas sanoo.

Kurssille voivat hakea vaikeasti vammaisten, leikki-ikäisten noin 4 – 8-vuotiaiden lasten perheet, jotka tarvitsevat tukea kommunikointiin ja vuorovaikutukseen. Vaikeasti vammaisella lapsella tarkoitetaan ensisijaisesti lapsia, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua.

Toimintaa ja kommunikaatiota,
MAHTI-sopeutumisvalmennus perheille

Kurssiin kuuluu:

• Aloituskurssi 7. – 9.2.2020, Erityisosaamiskeskus Suvituuli, Turku
  • Verkkoluennot ja -keskustelut
  • Päätösjakso syys-lokakuussa, aika tarkentuu myöhemmin

”Jaksojen välillä perheet osallistuvat verkkokeskusteluihin ja -luentoihin. Kurssi edellyttää siis, että perheellä on käytössä tietokone ja nettiyhteys”, Päivi Havas sanoo.

Kurssilla vahvistetaan koko perheen vuorovaikutusta ja lisätään puhetta tukevien ja korvaavien kommunikaatiokeinojen käyttöä toiminnassa, esimerkiksi leikeissä ja ulkoilussa. Kaikessa toiminnassa kulkevat mukana erilaiset kommunikaation keinot kuten kuvat, viittomat, tabletti-tietokoneet, eleet ja ilmeet.

Kurssia on toteuttamassa myös Tukiliiton Malike-toiminta ja aloitusjaksolla on kokeiltavana erilaisia toimintavälineitä lapsen osallistamiseen liikkumisessa ja harrastamisessa.

Kurssi tarjoaa:

• Tukea arjen vuorovaikutukseen ja kommunikaatioon
  • Kokemusten, tietojen ja ideoiden vaihtoa muiden perheiden kanssa
  • Ohjattua toimintaa koko perheelle, virikkeellistä toimintaa lapsille ja osin omaa ohjelmaa vanhemmille

Lasten mahdollisuudet tehdä valintoja ja ilmaista itseään tapahtuvat arjen pienissä hetkissä”, Päivi Havas sanoo.

Lisätietoja:
erikoissuunnittelija Päivi Havas
paivi.havas@tukiliitto.fi

Täytä hakulomake 31.12.2019 mennessä
www.tukiliitto.fi -> Toiminta -> Mahti -> Hae perhekurssille

Suora linkki hakulomakkeeseen:
webropolsurveys.com

Haku auki: MAHTI-kurssi perheille, jotka tarvitsevat tukea kommunikointiin ja vuorovaikutukseen leikki-ikäisen erityislapsen kanssa. Haku päättyy 31.12.2019. #MAHTI  #erityislapsi #vuorovaikutus #sopeutumisvalmennus