Liittokokous: Yhdistysten on mahdollisuus valtuuttaa asiamies ja osallistua etänä

22.06.2020

Tutustu tärkeimpiin muutoksiin liittokokouksen 2020 järjestelyissä.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n liittokokous järjestetään lauantaina 26.9.2020 klo 10.00 alkaen. Liittokokouksen yhteydessä ei järjestetä seminaaria eikä illallista.

Jäsenyhdistysten puheenjohtajille postitse tällä viikolla lähteneessä kirjeessä on liittokokouskutsu, esityslista liitteineen sekä yksityiskohtaista tietoa eri osallistumismahdollisuuksista. Yhdistyslakiin epidemiatilanteen vuoksi tehtyjen väliaikaisten muutosten vuoksi nämä poikkeukset ovat mahdollisia, vaikka niitä ei ole liiton sääntöihin kirjattu.

Tärkeimmät muutokset aikaisempiin liittokokouksiin verrattuna ovat:

1. Liittokokoukseen voivat osallistua vain viralliset edustajat ja yhdistysten asiamiehet. Muut yhdistyksen jäsenet voivat seurata verkossa liittokokouksen livestriimausta (suoraa verkkolähetystä).
  2. Jäsenyhdistys voi nimetä asiamiehen, joka edustaa kaikkia yhdistyksen ääniä. Asiamies voi osallistua kokoukseen etänä kokouksen verkkoalustalla tai paikalla Tampere-talossa.
  3. Jäsenyhdistysten puheenjohtajille lähetetään ilmoittautumislomake ja valtakirjakysely 14.8. mennessä sähköpostitse. Valtakirjakyselyllä puheenjohtajat ilmoittavat liittokokousedustajat tai asiamiehen, osallistumistavan sekä yhdistyksen näkemykset päätettäviin asioihin kokouksen kulun jouduttamiseksi.
  4. Ilmoittautuminen ja vastaus valtakirjakyselyyn puheenjohtajilta pyydetään 14.9. mennessä (viimeistään 18.9.)

Liittokokouksen kaikki tiedot ja asiakirjat päivitetään liittokokoussivulle:
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/liittokokous

Liittokokouskutsun löydät täältä (pdf):
www.tukiliitto.fi/liittokokouskutsu2020

Tietoa yhdistyksille -kirjeen täältä (pdf):
www.tukiliitto.fi/tieto-yhdistyksille-kirje-2020

Jäsenyhdistyksen puheenjohtaja: tarkistathan, että sinulla on toimiva sähköpostiosoite ja se on myös Tukiliiton jäsenrekisterissä. Jäsenrekisterin tiedot voit tarkistaa lähettämällä viestiä soilikki.alanne@tukiliitto.fi (3.8. alkaen)

Aurinkoisin kesäterveisin Tulppaanitalosta!

Lea Vaitti, kansalaistoiminnan päällikkö