Kysely työntekijöille: Ikääntyneet kehitysvammaiset ihmiset

02.02.2021

Kohtaatko työssäsi ikääntyneitä kehitysvammaisia tai muuten tukea tarvitsevia ihmisiä? Valtakunnallinen Hyvä ikääntyminen -verkosto pyytää vastauksia kyselyyn, jossa vastausaikaa on maanantaihin 15.2.2021 asti.

Kohtaatko työssäsi ikääntyneitä kehitysvammaisia tai muuten tukea tarvitsevia ihmisiä? Pohditko miten heidän elämänlaatuaan ja hyvinvointiaan voisi teidän kunnassanne parantaa?

Oheisella kyselyllä kartoittamaan kuntien valmiutta huomioida tämä kohderyhmä ja selvitämme tilannekuvaa siitä, miten eri alueilla ja paikkakunnilla on kyetty varautumaan ikääntyneiden kehitysvammaisten tai muuten erityistä tukea tarvitsevien ihmisten tuen ja palvelujen tarpeisiin. Vastausaikaa on maanantaihin 15.2. asti!

Kyselyn lähettäjänä on valtakunnallinen Hyvä ikääntyminen -verkosto. Tarkemmat tiedot verkostosta näet oheisen kyselylomakkeen alussa.

• Toivomme teiltä vastauksia tämänhetkisen näkemyksenne ja kokemuksenne mukaisesti.
  • Kysymysten aihealueita on seitsemän ja kyselyyn vastaaminen vie noin 20 min.
  • Kyselyyn vastaaminen on vapaaehtoista ja tapahtuu nimettömänä.

Halutessasi voit kyselyn lopussa olevaan kohtaan jättää yhteystietosi, sillä näiden henkilöiden kesken arvotaan Ikäännynkö minäkin? -etäkurssikokonaisuus ikääntyville tukea tarvitseville ihmisille ohjaajineen.

Linkki kyselyyn: (siirry Webropol-lomakkeeseen)
webropol.com/s/ikaantyminen

Jos haluat pysähtyä lehtijutun verran aiheeseen, tässä linkki 62-vuotiaan Lempi Hyttisen kertomukseen omasta arjesta:
Lempi Hyttinen vanhenemisesta: ”Otetaan rauhallisesti ja voimien mukaan

Olemme iloisia, jos jaat tätä kyselyä kunnassasi useammalle taholle esimerkiksi asumispalveluihin ja päiväaikaiseen toimintaan.

Verkoston puolesta

Marjo Rikkinen,
projektipäällikkö
elämänmuutostoiminta/ ikäperheet
marjo.rikkinen@kvps.fi
+358 400 528 656

Kuva: Valokuvaaja Johanna Kokkola tapasi Lempi Hyttisen Kontiolahdella tammikuussa 2021.

Hyvä ikääntyminen -verkosto

Valtakunnallinen verkosto koostuu toimijoista, jotka kehittävät ikääntyneiden tukea tarvitsevien ihmisten elämänlaatua ja on avoin kaikille uusillekin toimijoille. Verkoston muodostavat koollekutsujana Kehitysvammaisten Palvelusäätiö sr. sekä Me Itse ry, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry, KVPS Tukena Oy, Nääsville ry, Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry sekä Tuki- ja osaamiskeskus Eskoo.