KVPS: Kun lapsi satuttaa: Chat-sarja lasten ja nuorten väkivaltaisuudesta

28.09.2020

Kun erityislapsi käyttäytyy väkivaltaisesti, sopivien palveluiden ja tuen löytyminen voi olla vaikeaa. Kun lapsi satuttaa -hanke järjestää syksyllä 2020 neljä chat-keskustelua eri kohderyhmille.

Kehitysvammaisten Palvelusäätiön Kun lapsi satuttaa -hankkeessa (2020 – 2022) etsimme ratkaisuja niiden perheiden elämään, joissa erityistä tukea tarvitseva lapsi tai nuori käyttäytyy väkivaltaisesti. Järjestämme syksyllä 2020 neljä chat-keskustelua eri kohderyhmille. Vanhempien ja ammattilaisten lisäksi toivomme tavoittavamme myös nuoret ja nuoret aikuiset.

Chat-keskusteluihin voi osallistua, vaikka itsellä ei olisikaan omakohtaista kokemusta väkivallasta tekijänä tai kokijana. Se riittää, että aihepiiri muutoin kiinnostaa. Keskusteluun voi osallistua omalla nimellään tai nimimerkillä.

Chat-keskustelut syksyllä 2020:

• Kysy hankkeesta keskiviikkona 16.9. klo 15 – 16.30
  • Ammattilaisille perjantaina 9.10. klo 13 – 14.30
  • Läheisille tiistaina 3.11. klo 17.30 – 19
  • Nuorille torstaina 3.12. klo 10 – 11

Chatissa ovat mukana hankkeen työntekijät Markku Vellas ja Hanna Rautiainen Kehitysvammaisten Palvelusäätiöstä sekä Vesa Vilppola Setlementti Tampere ry:stä.

Lisätietoja ja osallistumisohjeet (siirry sivulle)
www.kvps.fi/tapahtumat

Markku Vellas, 050 5613 228
markku.vellas@kvps.fi

Kun lapsi satuttaa -hanke

Suomessa on useita perheitä, joissa erityislapsi käyttäytyy väkivaltaisesti. Sopivien palveluiden löytyminen voi kuitenkin olla vaikeaa.

Kehitysvammaisten Palvelusäätiön Kun lapsi satuttaa -hanke pyrkii lisäämään tietoa ja ymmärrystä aiheen ympärillä. Hanke toimii perheissä, joissa alle 25-vuotias lapsi tai nuori käyttäytyy väkivaltaisesti muita perheenjäseniään kohtaan. Hänellä voi olla kehitysvamma, neuropsykiatrisia ongelmia tai ymmärtämisen ja oppimisen haasteita.

Hanke tukee yksittäisiä perheitä ja samalla kehitämme palvelujärjestelmää. Lue lisää (siirry sivulle):
Kun lapsi satuttaa

Kehitysvammaisten Palvelusäätiö