KVPS: Tunnetaidot lapsen tukena -webinaarisarja

28.09.2020

Kahden illan webinaarikokonaisuudessa saat konkreettisia työkaluja lapsen tunnekasvatukseen. Miten auttaa lasta käsittelemään tunteitaan? Miten toimia kasvattajana lapsen voimakkaan tunnekokemuksen aikana? Miten opettaa lapselle toimivia tunnesäätelykeinoja?

Kehitysvammaisten Palvelusäätiön Kun lapsi satuttaa – ja Loiste-hankkeet järjestävät yhdessä kaksi ensisijaisesti vanhemmille suunnattua webinaaria tunnetaidoista.

Luennot toteutetaan verkkosovellus Zoomissa ja luennoitsijana toimii Familyboostin psykologi Julia Pöyhönen, jonka erityisosaamisaluetta on lapsen hyvinvoinnin ja kehityksen, vanhemmuuden, lapsen tunnetaitojen sekä lapsen ja vanhemman välisen vuorovaikutuksen tukeminen. Hän on kehittänyt tunnetaitomateriaalia lapsiryhmille ja perheille (mm. Fanni-tunnetaitomateriaalit sekä Ympyräiset-tuoteperhe).

Marjo Kanerva, puhelin 040 352 5161
marjo.kanerva@kvps.fi

Tunnetaidot lapsen tukena -webinaari (Zoom)
maanantaina 19.10. kello 17.30 – 19.30

• Tunteiden tarkoitus
  • Lapsen tunteiden kohtaaminen arjessa
  • Keinoja aikuisen omaan tunnesäätelyyn

Ilmoittaudu mukaan:
www.lyyti.in/tunnetaitowebinaari

Tunnetaidot lapsen tukena -webinaari (Zoom)
maanantaina 2.11. kello 17.30 – 19.30

• Arjen haastavimmat tunnetilanteet
  • Miten auttaa lasta rauhoittumaan?
  • Miten toimia lapsen voimakkaan tunteen äärellä?
  • Tunnesäätelykeinoja arkeen

Ilmoittaudu mukaan:
www.lyyti.in/tunnetaitowebinaari

Kun lapsi satuttaa -hanke

Suomessa on useita perheitä, joissa erityislapsi käyttäytyy väkivaltaisesti. Sopivien palveluiden löytyminen voi kuitenkin olla vaikeaa.

Kehitysvammaisten Palvelusäätiön Kun lapsi satuttaa -hanke pyrkii lisäämään tietoa ja ymmärrystä aiheen ympärillä. Hanke toimii perheissä, joissa alle 25-vuotias lapsi tai nuori käyttäytyy väkivaltaisesti muita perheenjäseniään kohtaan. Hänellä voi olla kehitysvamma, neuropsykiatrisia ongelmia tai ymmärtämisen ja oppimisen haasteita.

Hanke tukee yksittäisiä perheitä ja samalla kehitämme palvelujärjestelmää. Lue lisää (siirry sivulle):
Kun lapsi satuttaa

Kehitysvammaisten Palvelusäätiö