Kun lapsi satuttaa -hanke: Infotilaisuus valmennuksesta 15.4.2021

06.04.2021

Haastaako lapsesi väkivaltainen käytös arjen sujumista? Kamppailetko riittämättömyyden tunteiden kanssa? Tule kuulemaan erityislasten vanhempien hyvinvointivalmennuksesta!

Toivon tiellä -valmennuksen infotilaisuus 15.4.2021.

Haastaako lapsesi väkivaltainen käytös arjen sujumista?
Kamppailetko riittämättömyyden tunteiden kanssa?
Tule kuulemaan erityislasten vanhempien hyvinvointivalmennuksesta!

Toivon tiellä -valmennus on ratkaisukeskeisiin menetelmiin pohjautuva, kuusi tapaamiskertaa sisältävä kokonaisuus, jossa painopiste on vanhemman omassa sisäisessä maailmassa.

Valmennuksessa vanhemmat pääsevät tutkimaan omaa vanhemmuuttaan ja siihen liittyviä unelmia, tunteita, ajatuksia, toiveita ja odotuksia turvallisesti. Valmennus toteutetaan kahdessa osassa:

1. Ensimmäisessä vaiheessa vanhempi saa tutustuttavaksi digitaalisen e-kirjan, jonka avulla hän tutkii omatoimisesti vanhemmuutta ja käy läpi kokemuksiaan ja omaa kasvuaan vanhemmaksi.
  2. Toisessa vaiheessa vanhempi työstää valitsemiaan teemoja yhdessä valmentajan kanssa henkilökohtaisissa verkkotapaamisissa. Yhden tapaamisen kesto on 60 minuuttia.

Valmennusohjelman valmentajana toimii tunnekouluttaja, kokemusasiantuntija ja Erityisvoimia.fi -sivuston perustaja Riikka Seppälä.

Tervetuloa infotilaisuuteen kuulemaan lisää valmennuksesta!

Haku valmennukseen

Haku vanhemman hyvinvointivalmennukseen on avoinna perjantaihin 30.4.2021 saakka (siirry sivulle):
kvps.fi

Hanna Rautiainen
suunnittelija
Kun lapsi satuttaa -hanke
hanna.rautiainen@kvps.fi

Kun lapsi satuttaa -hanke

Kun lapsi satuttaa -hankkeessa (2020 – 2022) etsitään ratkaisuja niiden perheiden elämään, joissa erityistä tukea tarvitseva lapsi käyttäytyy väkivaltaisesti. Hanke toteutetaan sosiaali- ja terveysministeriön (STEA) tuella Veikkauksen varoista. Päätavoitteena on, että hankkeen avulla perheet saavat tukea ja keinoja väkivaltaisesti käyttäytyvän lapsen tai nuoren kanssa elämiseen. Tukiliitto on yksi hankkeen kehittäjäkumppaneista.

Kun lapsi satuttaa -esittelyvideolla projektipäällikkö Markku Vellas, suunnittelija Hanna Rautiainen ja perhetyöntekijä Vesa Vilppola kertovat hankkeen tavoitteista. Videon pituus 3 minuuttia 46 sekuntia.

Tutustu toimintaan KVPS:n sivulla (siirry sivulle)
kvps.fi/kehittaminen/kehittamishankkeet/kun-lapsi-satuttaa

Kuvituskuva Markku Vellas