Kun lapsi satuttaa -webinaarit toukokuussa

04.05.2021

Kun lapsi satuttaa -hanke tukee perheitä, joissa erityislapsi tai -nuori käyttäytyy väkivaltaisesti muita perheenjäseniään kohtaan. Toukokuussa hankkeella on kaksi maksutonta verkkoluentoa.

Kun lapsi satuttaa -hanke (2020 – 2022) etsii ratkaisuja niiden perheiden elämään, joissa alle 25-vuotias erityistä tukea tarvitseva lapsi tai nuori käyttäytyy väkivaltaisesti. Hänellä voi olla kehitysvamma, neuropsykiatrisia ongelmia tai ymmärtämisen ja oppimisen haasteita. Lisätietoja hankkeesta (siirry sivulle):
Kun lapsi satuttaa

Maksuttomat Kun lapsi satuttaa -hankkeen webinaarit

Toukokuussa on kaksi maksutonta verkkoluentoa eli webinaaria. Molempiin ilmoittaudutaan erikseen. Paikkoja on rajoitetusti, joten ilmoittaudu ajoissa mukaan.

• Tiistaina 18.5. kello 17.30 – 19.30 aiheena on
    Erityislapsen väkivalta ilmiönä
    Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet:
    Erityislapsen väkivalta ilmiönä
  • Tiistaina 25.5. kello 17.30 – 19.30 aiheena on
    Perheiden ääni
    Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet:
    Perheiden ääni

Lisäksi Pirkanmaan väkivaltaverkosto järjestää tiistaina 18.5. kello 12.30 – 15.30 Ota puheeksi! -webinaarin, jossa aiheina muun muassa lähisuhdeväkivalta ilmiönä, puheeksi ottaminen ja lähisuhdeväkivalta erityislapsiperheissä. Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet (siirry sivulle):
perhevakivalta.fi/koulutus

Kun lapsi satuttaa -videot

Kehitysvammaisten Palvelusäätiön YouTube-kanavalta löydät hankkeen tuottamat videot ja animaatiot.

Alla näet Kun lapsi satuttaa -animaatiosarjan ensimmäisen osan. Viisiosaisessa sarjassa on lyhyitä kuvauksia tilanteista, joissa lapsen ärsyyntyminen ja vihan tunne eivät ole hallittavissa.

Video: Kun lapsi satuttaa: Lähdössä ulos, pituus 1 minuutti 11 sekuntia. Julkaisija Kehitysvammaisten palvelusäätiö.

Kun lapsi satuttaa -hankkeen mentorivalmennus päättyy kesällä. Hanke valmentaa mentoreiksi vanhempia, joilla on kokemusta erityislapsensa väkivaltaisuudesta. Syksyllä alkavasta mentori- ja vertaistoiminnasta tiedotetaan myöhemmin.

Hankkeen nettisivuilta joilta löydät mm. yhteydenottolomakkeen. Lomakkeen kautta voit kertoa omista kokemuksistasi, pyytää yhteydenottoamme tai tilata hankkeen tiedotteen (siirry sivulle):

Kun lapsi satuttaa -hanke toteutetaan sosiaali- ja terveysministeriön (STEA) tuella Veikkauksen varoista.

Hanna Rautiainen
suunnittelija