Tervetuloa taas kulttuuritapahtumiin

28.04.2022

Ylisfestarit ja Joensuun Parafest palaavat koronatauolta. Tervetuloa myös muihin keasän 2022 kulttuuririentoihin. Kohdataan taas toisiamme.

Päivitämme listaa tulossa olevista kehitysvammaisten tekijöiden kulttuuritapahtumista. Seuraa järjestäjien tiedotusta tapahtumien järjestämisestä.

Hyppy!

Kehitysvammaisten ihmisten näyttämötaiteen tapahtuma järjestetään kahdella paikkakunnalla.

• Hyppy-festivaali 10.5. Mikkeli
  • Hyppy-festivaali 24.5. Lappeenranta

www.hyppyry.fi

Meidän markkinat 28.5.2022, Turku

Turussa järjestetään Meidän markkinat 28.5.2022 Turun Vanhalla Suurtorilla. Tapahtuma alkaa kello 12 ja kestää kolme tuntia. Tapahtuma keskittyy pelkästään erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden käsitöihin ja kuvataiteeseen. Eri toiminta- ja työkeskukset esittelevat myytäviä tuotteita. Taito Varsinais-Suomi hoitaa tilat ja luvat, yhteistyössä on mukana Kettuki ry.

.taito.fi/ajankohtaista/meidan-markkinat-2022

Lifestories – EOA European Outsider-Art konferenssi 9. – 12.6.2022

EOA2022 kokoaa yhteen Outsider art -alan taiteilijoita, tutkimusta, museoita ja taidestudioita. Tapahtuman aikana on mahdollista vierailla näyttelyissä, tavata taiteilijoita, kokeilla taiteen tekemistä, osallistua opastetulle päiväretkelle ITE-taiteen pariin ja Lifestories -seminaariin. Hämeenlinnan Galleria Arxissa on mahdollisuus tutustua Kettukin vuoden taiteilija Aleksi Pietikäisen töihin sekä Arkipäiväinen/My Everyday-yhteisteokseen.
Lisätietoa tapahtumapaikoista, ilmoittautumista ja puhujista on Kettukin sivulla osoitteessa
kettuki.fi/eoa2022

KeMuT 18.6.2022

KeMuT on Kehitysvammatuki 57 ry:n vuosittain järjestämä kulttuuritapahtuma, jossa esiintyvät muusikot, esiintyjät ja taiteilijat, joilla on kehitysvamma. Vuonna 2022 vietetään KeMujen 50-vuotisjuhlaa! KeMuT 2022 järjestetään lauantaina 18.6.2022 kello 15–17.30 Messukeskuksen Siivessä.
tapahtumat.kvtuki57.fi/tapahtumat/kemut-2022

Ylisfestarit 13.8.2022

Ylisfestarit on mukava, päihteetön elämys- ja musiikkitapahtuma koko perheelle. Tervetuloa koronatauon jälkeen Nokian Pitkäniemessä järjestettävään tapahtumaan. Tapahtuma alkaa kello 12 ja päättyy kello 18. Juontajana toimii Sami Hintsanen.
Alustava ohjelma:

• kello 12 Mikko Harju
  • kello 13.30 Nelli Matula
  • kello 15.15 Herra Ylppö
  • kello 17 Chisu

tays.fi/fi-fi/palvelut/ylisfestarit

Joensuun Parafest alkaa 16.8.2022

Myös Parafest palaa koronatauolta. Kymmenes Joensuun Parafest järjestetään 16.–20.8.2022. Luvassa on jälleen kulttuuria ja taidetta keskellä Joensuuta. ”Parafest tarjoaa vammaisille taiteilijoille mahdollisuuden tuoda taiteensa yleisön nähtäväksi, kuultavaksi ja koettavaksi.”

www.joensuunparafest.org

Outsider Art Festival OAF 12.–21.8.2022 Helsingissä

OAF 2022 esittää monialaisen taideohjelman, joka sisältää yli 20 tapahtumaa eri puolilla kaupunkia sekä verkossa. OAF esittää taidetta, jota tehdään yhteiskunnan marginaalissa. OAF 2022 avataan perjantaina 12.8.2022 Helsingin taidemuseo HAM Kulmassa Lisätietoja sivulla
outsiderart.fi

MEKA TV:n leffat mukana Raumalla

Blue Sea Film Festival kokoaa Raumalle elokuva-alan tekijöitä 18.–21.8.2022. Mukana on myös MEKA TV – Vapaamuotoinen toimintaverkosto Satakunnassa, joka ideoi, suunnittelee, kouluttaa sekä tuottaa yhteisöelokuvia ja sosiaalista mediaa.

Seuraa järjestäjien tiedotusta tapahtumien järjestämisestä.

. . .

Kuvan lähde: Ylisfestareiden FB-sivu.