Koulutusta Tukiliiton jäsenyhdistysten toimijoille (aluetreffit)

04.10.2019

Tukiliitto järjestää jäsenyhdistystensä jäsenille useita maksuttomia koulutuksia syksyn varrella eri puolella Suomea.

Vaikuttamisen tarpeita alueilla on paljon, keskeisimpänä kehitysvammaisten henkilöiden asuminen ja yksilöllinen tuki. Tukiliitto kutsuu jäsenyhdistystensä jäseniä maksuttomiin vaikuttamiskoulutuksiin.

Ensimmäinen yhdistystoimijoille suunnattu koulutus oli Vaikuta vallanpitäjiin -lobbauskoulutus, joka pidetään lauantaina 31.8.2019 klo 9.15 – 16 Tampereella.  Koulutuksessa annettiin vinkkejä siihen, miten valita vaikuttamisen kohteet (päättäjät ja virkamiehet) ja miten tehokkaimmin saada yhdistyksen näkemys esille päätöksenteossa.

Aluetreffikiertue 2019 kiertää syksyn aikana kuudella paikkakunnalla.

Aluetreffeillä teemana on myös paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen ja liiton antama tuki yhdistysten vaikuttamistoimintaan. Toinen keskeinen teema on pohtia läheisten roolia aikuisen kehitysvammaisen henkilön asioiden hoitamisen tukena. Liiton lakineuvonta on viime aikoina saanut paljon kysymyksiä läheisten asemaan liittyen.

Koulutusten ohjelma ja ilmoittautumislinkit löytyvät kotisivuiltamme www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/tuemme-yhdistyksia/koulutukset-ja-tilaisuudet

Tervetuloa saamaan tietoa, keskustelemaan ja tapaamaan muita yhdistystoimijoita!

Muista myös selkokielinen koulutus Aluetreffien yhteydessä:

Verkon vuorovaikutuksen perustaidot haltuun

Selkokielinen Verkon vuorovaikutuksen perustaidot haltuun -esittely ja koulutustilaisuus järjestetään osana Aluetreffit-koulutustapahtumaa:

Kuhunkin Verkon vuorovaikutuksen perustaidot haltuun -koulutukseen voidaan ottaa enintään 12 osallistujaa. Koulutus alkaa kello 9 ja päättyy noin kello 15. Päivän aikana tutustutaan verkon mahdollisuuksiin ja Tukiliiton Verkko voittaa välimatkat -hankkeeseen. Koulutuksen jälkeen osallistujalla on käsitys verkon vuorovaikutuksen perusteista ja tarvittavista digitaidoista.

Kuvituskuva kevään 2019 järjestöpäivästä: Ideoita yhteiskehittämiseen ja kokemustiedon hyödyntämiseen yhdistyksessä. Kuvaaja Jaana Teräväinen.