Kohtaamispaikkoja perheille

19.02.2018

Toiminnan tarkoituksena on, että paikallisyhdistyksille syntyy toimivia malleja ja laaja yhteistyöverkosto lapsiperhetyöhön.

Kohtaamispaikoissa perheet voivat tavata toisiaan ilman tiukkoja rajoja erityisten ja tavisten välillä.

Perhetyön suunnittelija Johanna Kaario kirjoittaa blogissamme, miten Tukiliitto on kehittämässä kohtaamispaikkatoimintaa alkuvaiheesta lähtien omien paikallisyhdistysten ja alueen erityislapsiperheiden kanssa. Vuonna 2018 kohtaamispaikkayhteistyötä aloitetaan ainakin Tampereella, Joensuussa ja Iisalmessa.

“Paikallisyhdistysten mukanaolo on tärkeää, koska heillä on paras tietämys alueen lapsiperheiden tarpeista ja omista tulevaisuuden mahdollisuuksista toimia kohtaamispaikkaverkostossa”, Kaario kirjoittaa.

Tukiliiton resursseja käytetään yhteistyön aloittamisvaiheessa sekä toiminnan arvioinnissa ja seurannassa. Tarkoituksena on, että paikallisyhdistyksille jää toimivia malleja toteuttaa lapsiperhetyötä sekä laaja yhteistyöverkosto omalle toiminta-alueelle.

Lue blogi
www.tukiliitto.fi/blogi/kohtaamispaikat