KATSO-kampanja tekee erityistaidetta tutuksi päättäjille

13.03.2018

Kampanjan aikana erityistaidetoimijat kutsuvat päättäjiä kylään kakkukahville. Varsinainen kampanjaviikko alkaa 19.3.2018 ja päättyy 25.3.2018.

Erityistaiteen tekijät kysyvät, miksi erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden oikeudet taiteeseen ja kulttuuriin eivät toteudu yhdenvertaisesti Suomessa. Pääsy taidetoiminnan piiriin on sattumanvaraista. Tarvitaan lisää taidetoimipaikkoja sekä tietoa erityistaidetoiminnasta.

Erityistaidetoiminnan verkoston yhteisessä kampanjassa päämääränä on lisätä ja vahvistaa taidetoimintapaikkoja Suomessa. KATSO-kampanjassa on mukana erityistaidetoimintaa toteuttavia  yhdistyksiä, kansalaisopistoja sekä työ- ja päivätoimintakeskuksia.

Kampanjan aikana erityistaidetoimijat kutsuvat päättäjiä kylään kakkukahville. Kampanjatilaisuuksia tulossa ainakin Helsingissä, Lahdessa, Hämeenlinnassa, Kyrössä, Vihdissä, Pieksämäellä ja Turussa. Toimijat suunnittelevat ja toteuttavat itse tempaukset oman näköisikseen eri paikkakunnilla. Varsinainen kampanjaviikko alkaa 19.3.2018 ja päättyy 25.3.2018.

Kampanja näkyy sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #katsokampanja #erityistaidetoimintatutuksipaattajille #kettukiverkosto

Toimijat voivat myös halutessaan osallistua PARASKatsokampanjatoteutus -kilpailuun, jossa kaikkien osallistujien kesken arvotaan tuotepalkinto. Parhaan KATSO-kampanjatoteutuksen valitsee kansanedustaja Tarja Filatov.

Erityistaide tutuksi päättäjille

Katso lisätiedot kampanjasivulla

KATSO-Facebook-sivut:
www.facebook.com/KATSOkampanja

Kuvia myös Instagramissa tunnisteella #erityistaidetoimintatutuksipaattajille ja sivulla
www.instagram.com/explore/tags/erityistaidetoimintatutuksipaattajille

Kuvassa Kettukin vuoden 2018 taiteilija Antero Laineen akryylimaalaus Ketut illanhämyssä vuodelta 2015 (yksityiskohta).