Kaikkien yhteinen koulu -seminaari 22.8.2019, Seinäjoki

Kaikkien yhteinen koulu -seminaari
22.8.2019 klo 12 – 16 Seinäjoki
Sokos Hotel Lakeus, Lakeus-Sali, Torikatu 2, Seinäjoki

Erasmus + Implementing Inclusion in Schools – IIIS on kansainvälinen hanke, jonka tavoitteena on tukea YK:n Vammaissopimuksen artiklan 24 toteutumista. Kehitysvammaisten Palvelusäätiö on ollut mukana IIIS-hankkeessa ja Suomessa yhteistyökouluna on toiminut Niittyvillan koulu Seinänjoelta. IIIS-hanke toteuttaa Kaikkien yhteinen koulu -seminaarin. Yhteistyössä mukana myös Palvelusäätiön Aikuisuuden kynnyksellä -toiminta.

Päivän aikana kuulemme koulujen kokemuksia lasten osallisuuden edistämisestä. Pysähdymme hankkeessa saatujen kokemusten ja ajatusten äärelle. Kouluttaja, erityisopettaja ja työnohjaaja Kaisa Vuorinen johdattaa meidät luennossaan ”Huomaa hyvä” lasten vahvuuksien äärelle ja kertoo, mikä merkitys positiivisella pedagogiikalla ja vahvuusperustaisella opetuksella on.

Tule kuulemaan lasten osallisuuden edistämisestä kouluissa ja Niittyvillan koulun kokemuksista. #kvps #yhteinenkoulu #inkluusio #ImplementingInclusionInSchools

Satu Koivurinne
satu.koivurinne@kvps.fi