Kaarisilta Biennale 2021 -näyttelyn teemana on ympäristö

12.01.2021

Kansainvälinen kuvataidetapahtuma Kaarisilta Biennale kutsuu taiteilijoita. Näyttelyyn on avoin haku, joka avautuu 22.2.2021.

Lahtelainen Kaarisillan Taide- ja Toimintakeskus järjestää tulevana kesänä Kaarisilta Biennale -kuvataidetapahtuman. Kesän näyttelykokonaisuus on jo viides Kaarisilta Biennale. Tapahtuma on järjestetty joka toinen vuosi vuodesta 2013 lähtien.

Kaarisilta Biennale goes green 2021 -näyttely on esillä Erstan kartanon tiloissa ja ympäristössä Lahden Villähteellä sekä Galleria Art Kaarisillassa Helsingissä 2.7. – 1.8.2021. Ulkotilojen osalta näyttely on avoinna syyskuun loppuun asti.

Lahden kaupunki on valittu Euroopan ympäristöpääkaupungiksi vuodeksi 2021, ja Kaarisilta Biennale osallistuu teemavuoteen nostamalla näyttelyn teemaksi ympäristön. Kutsumme taiteilijoita ja taiteilijatyöryhmiä osallistumaan Kaarisilta Biennale goes green 2021 -kuvataidetapahtumaan.

• Kaarisilta Biennale -näyttelyyn on avoin haku, hakuaika on 22.2. – 26.3.2021.
  • Näyttelyn teema kutsuu taiteilijoita pohtimaan omaa suhdettaan luontoon ja ympäristöön.

Kaarisilta Biennalen tavoite on esitellä laajasti taidetta ja taiteen tekijöitä. Näyttelyn teokset valitsee jury, jonka puheenjohtajana toimii valokuvataiteilija Ilkka Halso. Lisätietoja tapahtumasta ja tarkemmat hakuohjeet löytyy osoitteesta
kaarisilta.fi/kaarisilta-biennale.

Kaarisilta Biennale goes green 2021 -näyttely on esillä Erstan kartanon tiloissa ja ympäristössä Lahden Villähteellä.

Kesän näyttelytilat:

Kaarisillan Taide- ja Toimintakeskus
Villähteentie 458, 15540 Villähde, Lahti

Galleria Art Kaarisilta
Sanomatalo, Elielinaukio 2, 00100 Helsinki

Kaarisilta Biennale on kuvataidetapahtuma, joka esittelee laajasti taidetta ja taiteen tekijöitä painottaen tukea tarvitsevien taiteilijoiden osallisuutta taidemaailmassa. #kaarisilta #erityistaide

Kaarisilta

Kaarisilta ry on järjestänyt vuodesta 1987 lähtien toimintaa erityistä tukea tarvitseville henkilöille taide- ja toimintakeskuksessa, joka sijaitsee kulttuurihistoriallisessa Erstan kartanossa Lahden Villähteellä.

Kaarisilta tarjoaa päiväaikaista toimintaa, musiikin ja kuvallisen ilmaisun ammatillista koulutusta ja ammatilliseen koulutukseen sekä työhön ja itsenäiseen elämään valmentavaa koulutusta erityisopetuksena. Ammatillinen koulutus järjestetään yhteistyössä Koulutuskeskus Salpauksen kanssa. Keskeisiä toimintamuotoja ovat kuvataide, käsityö, keramiikka, musiikki ja liikunta.

Pääkuvassa yksityiskohta teoksesta
Birgit Neje Jensen: Prom, akryylimaalaus kankaalle, 60 x 80 cm, 2018