VAU järjestää Junior Games -syyskisat marraskuussa

10.10.2018

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU järjestää vammaisille ja erityistä tukea tarvitseville lapsille ja nuorille suunnatut Junior Games -kilpailut kaksi kertaa vuodessa.

Junior Games -kilpailut on liikunta-, näkö- ja kehitysvammaisten ja elinsiirron saaneiden lasten ja nuorten oma kisatapahtuma.

Kevään Junior Games -kisat järjestetään vuosittain Kuortaneen Urheiluopistolla. Kaksipäiväisten kevätkisojen lajeina ovat maalipallo, boccia, keilailu, puhallustikka, salibandy ja uinti.

Syksyn Junior Games -kisoissa kilpaillaan yleisurheilun kolmiottelussa, sukkulaviestissä ja sokkopingiksessä. Syyskisojen paikaksi on vakiintunut Jyväskylän Hipposhalli. Kolmiottelun lajeina ovat luokasta riippuen mm. juoksu, kelaus, pituushyppy, turbokeihäänheitto, kuulantyöntö sekä pt-slalom.

Tänä vuonna Junior Games -syyskisat järjestetään 28.11.2018 Jyväskylän Hipposhallissa.

Lisätietoja kisoista ja ilmoittautumisesta:
www.vammaisurheilu.fi

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU on valtakunnallinen urheilu- ja liikuntajärjestö liikunta-, näkö- ja kehitysvammaisille sekä elinsiirron saaneille ja dialyysissä oleville henkilöille.

Lasten ja nuorten toiminnassa VAU:n painopiste on harrastus- ja kokeilumahdollisuuksista tiedottamisessa, jota tehdään Sporttiklubin kautta. Kahdesti vuodessa järjestetään Junior Games -kilpailutValtti-ohjelman kautta lapsille ja nuorille etsitään liikuntaharrastusta henkilökohtaisen ohjaajan avulla.

www.vammaisurheilu.fi
tai
www.facebook.com/vammaisurheilu

Kuvassa:
Olivia Edelman Junior Games syyskisoissa, kuvaaja Lauri Jaakkola, VAU.
Lue haastattelu VAU ry:n sivulta:

Olivia sai lisäinnostusta ratakelaukseen Junior Games -syyskisoissa