Harvinaisten sairauksien päivää vietetään 28.2.2021

24.02.2021

Harvinaisten sairauksien päivän kunniaksi Harvinaiset-verkosto järjestää 26. – 28.2.2021 Harvinaismessut. Harvinaiskeskus Norio on messuilla mukana monien puheenvuorojen voimalla.

Kansainvälistä harvinaisten sairauksien päivää vietetään helmikuun viimeisenä päivänä. Päivän tarkoituksena on tehdä harvinaisuutta näkyväksi ja lisätä tietoisuutta harvinaisista sairauksista, vammoista ja oireyhtymistä.

Harvinaisten sairauksien päivänä nostetaan esiin, että vaikka yhtä harvinaista sairautta sairastaa harva, yhdessä harvinaissairaita on paljon. Harvinaista sairautta sairastavia yhdistävät sairaudesta riippumatta samanlaiset haasteet diagnoosin löytämisestä vertaistuen saamiseen.

Norio mukana virtuaalimessuilla

Harvinaisten sairauksien päivän kunniaksi Harvinaiset-verkosto järjestää 26. – 28.2.2021 Harvinaismessut, jotka tänä vuonna toteutetaan kokonaan verkossa. Messut ovat maksuttomat ja kaikille avoimet. Tule mukaan tekemään harvinaisuutta tutummaksi!

Harvinaiskeskus Norio on mukana monilla puheenvuoroilla. Harvinaiset-verkoston puheenjohtaja, Harvinaiskeskus Norion suunnittelija Kristina Franck avaa messut. Mukana on puheenvuoroja harvinaiskentän kuulumisista, matalan kynnyksen tuesta ja lastenkirjoista.

Harvinaismessujen ohjelma sopii koko perheelle ja siellä nähdään myös Harvinaiskeskus Norion maskotti Panda. Tapahtumaan voi osallistua itselle sopivana ajankohtana, sillä messujen anti on verkossa vierailtavissa 7.3. saakka. Ohjelma ja mahdollisuus rekisteröityä osallistujaksi löytyy täältä (siirry sivulle):
Harvinaismessut2021

Harvinaismessut 26. – 28.2.2021 toteutetaan kokonaan verkossa. Voit osallistua maksuttomaan tapahtumaan itsellesi sopivana ajankohtanana 7.3.2021 saakka. #harvinaiset #harvinaiskeskusnorio #tukiliittovaikuttaa

Harvinaissairauksien päivän kampanjointia koordinoi harvinaisryhmiin kuuluvien yhdistysten eurooppalainen kattojärjestö Eurordis, jonka jäsen Kehitysvammaisten Tukiliitto on. Suomessa päivän viettoa organisoi Harvinaiset-verkosto, johon Tukiliiton Harvinaiskeskus Norio kuuluu.

Lue lisää (siirry sivulle):
Harvinaiset