Yhdistykset: Lähtisikö yhdistyksesi liiton hankekumppaniksi?

15.01.2020

Etsimme hankkeeseen Tukiliiton jäsenyhdistyksiä, jotka ovat kiinnostuneita alueellisen ja paikallisen toiminnan kehittämisestä.

Tukiliitto suunnittelee kehittämisohjelmaa, jossa lähdetään hakemaan STEA-rahoituksia alueellisen toiminnan käynnistämiseksi. Tavoitteena on, että lähivuosien aikana paremmin palvelemme kehitysvammaisia henkilöitä ja heidän läheisiään paikallisesti ja alueellisesti.

Alustavasti suunnitellut toimintamuodot olisivat:

• #Kohtaamut-kahvila ja matalankynnyksen neuvonta
  • Vertaistukiryhmät lapsiperheille ja nuorten vanhemmille
  • Kaveritoiminta
  • Kokemusasiantuntijatoiminta
  • Oikeuksien valvonta

Kehittämisohjelmassa alueellisten hankkeiden hakijoina on sekä yhdistykset että Tukiliitto. Jokaisella alueella tulisi olemaan hankeyhdistys, jossa olisi 1 – 2 työntekijää yhdessä vapaaehtoisten kanssa toteuttamassa yhtä tai useampaa toimintamuotoa. Liiton rooli on antaa yhdistyksille vahvaa tukea hankkeiden hakemiseen STEA:lta, toimintojen käynnistämiseen sekä työntekijöiden ja vapaaehtoisten kouluttamiseen.

Infotilaisuudet tammikuussa Skype-yhteydellä

Etsimme nyt Tukiliiton jäsenyhdistyksiä, jotka ovat kiinnostuneita alueellisen ja paikallisen toiminnan kehittämisestä. Samansisältöiset infotilaisuudet hankeohjelmasta pidetään Skype-yhteydellä 21.1. klo 18 – 19 ja 23.1. klo 18 – 19.

Infoihin voit ilmoittautua lähettämällä sähköpostia kansalaistoiminnan päällikkö Lea Vaittille lea.vaitti@tukiliitto.fi. Lealta voi myös kysyä lisätietoa, jos infotilaisuuksiin ei ole mahdollisuus osallistua.