Hakisitko VAU:n Iloliikuttajat-koulutukseen?

16.10.2018

VAU:n vertaisliikuttajat eli Iloliikuttajat levittävät liikunnan ilosanomaa. He ovat nimensä mukaan vertaisia, itsekin tavalla tai toisella kropassaan rempat ja rajoitteet kokeneita.

Iloliikuttaja on vertaisohjaaja, joka toimii Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU:n jäsenyhdistyksessä terveysliikunnan sanansaattajana ja esimerkiksi liikuntavastaavan työparina. Iloliikuttaja-koulutus antaa eväät ohjata taukojumppia ja pelituokioita, joilla voi piristää yhdistyksen kokouksia ja tapahtumia. Iloliikuttaja voi myös toimia matalan kynnyksen liikuntaryhmän käynnistäjänä ja ohjaajana.

Iloliikuttajista kerrotaan sivulla:
www.vammaisurheilu.fi/liikunta-ja-urheilu/harrasteliikunta/iloliikuttaja

Seuraava kaksiosainen Iloliikuttaja-koulutus käynnistyy helmikuussa Liikuntakeskus Pajulahdessa Nastolassa. Starttikurssi järjestetään 1. – 3. helmikuuta 2019. Koulutuksen päätöskurssi järjestetään 30.8. – 1.9.2019. Kurssilla opetellaan

• ohjaamaan yksinkertaisia taukojumppakokonaisuuksia ja pienpelejä,
  • käynnistämään kerran viikossa kokoontuva terveysliikuntaryhmä,
  • syvennetään tietoja ja ohjaustaitoja sekä
  • tekemään ohjausharjoituksia oman yhdistyksen tapahtumissa.

Iloliikuttaja-koulutukseen voivat hakea yli 30-vuotiaat henkilöt, joilla on jokin vamma tai pitkäaikaissairaus. Aikaisempaa ohjaajakokemusta ei tarvita. Jos hakija tarvitsee avustajaa päivittäistoiminnoissaan, hän voi ottaa oman avustajan maksutta mukaan koulutukseen.

Koulutuksen hinta on VAU:n jäsenyhdistysten jäseniltä 50 euroa per viikonloppu, hinta sisältää ohjauksen, majoituksen, ruokailut, koulutusmateriaalit ja varusteet. Muiden kuin VAU:n jäsenyhdistysten ja seurojen jäseniltä koulutus maksaa 350 euroa per viikonloppu.

Haku Iloliikuttaja-vuosikurssille tapahtuu 11.12.2018 mennessä.
Tietoa vuoden 2019 Iloliikuttaja-kurssin hakumenettelystä on sivulla
www.vammaisurheilu.fi/tapahtuma/6198-iloliikuttaja