Hae meille töihin: Haemme vapaaehtoistoiminnan assistenttia sekä ohjaajaa

19.02.2020

Kehitysvammaisten Tukiliitto on kansalais- ja ihmisoikeusjärjestö. Yhdistystemme jäseninä on 17 000 ihmistä: kehitysvammaisia henkilöitä, omaisia, läheisiä, alan työntekijöitä ja muita, joille asia on tärkeä.

Paikka auki -avustusohjelma: Haemme vapaaehtoistoiminnan assistenttia sekä ohjaajaa:

1) Vapaaehtoistoiminnan assistentti

Haemme osa-aikaista vapaaehtoistoiminnan assistenttia Paikka auki -tiimiin Jyväskylään!

Vapaaehtoistoiminnan assistentin työtehtävänä on Kehitysvammaisten Tukiliiton Best Buddies – kaveritoiminnan markkinoiminen ja esitteleminen erilaisissa tapahtumissa yhdessä ohjaaja-työparin kanssa.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry on valtakunnallinen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö. Yksi päätavoitteistamme on kehitysvammaisten ihmisten osallisuuden sekä perus- ja ihmisoikeuksien toteutuminen. Best Buddies -kaveritoiminta tukee kehitysvammaisten ja ei-kehitysvammaisten nuorten ja aikuisten kohtaamista vapaa-ajalla.

Tämä työ on tarkoitettu henkilölle, jolla on kehitysvamma tai on muuten oppimiseen ja ymmärtämiseen liittyvää tuen tarvetta.

Assistentti työskentelee pääsääntöisesti yhdessä työparin kanssa. Työpariksi palkataan ei-kehitysvammainen ohjaaja, joka opastaa ja tukee assistenttia työtehtävissä.

Hakijalla ei tarvitse olla kokemusta markkinoinnista tai vapaaehtoistoiminnasta. Tämä työ sopii hyvin henkilölle, joka haluaa oppia uutta ja päästä näyttämään omia taitojaan työelämässä!

Kyseessä on vuoden (12 kk) määräaikainen ja osa-aikainen työsuhde. Työaika on 30 % kokonaistyöajasta eli noin 11 tuntia viikossa.  Viikoittainen työaika voi vaihdella. Noudatamme palkkauksessa sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta. Työtehtävä kuuluu vaativuusluokkaan 3.

Työpaikka sijaitsee Jyväskylässä ja työ tapahtuu pääsääntöisesti Jyväskylän seudulla. Työhön voi liittyä satunnaista matkustamista myös muualle.

Toivomme sinulta:

• Taitoja toimia ihmisten kanssa.
  • Rohkeutta ja taitoja esiintyä.
  • Halua oppia uusia asioita.
  • Kohtalaista luku- ja kirjoitustaitoa.
  • Mahdollisuutta tehdä silloin tällöin töitä ilta-aikaan ja viikonloppuina.

Tarjoamme sinulle:

• Työstä palkkaa.
  • Ohjaajan työpariksi.
  • Tietoa ja taitoja vapaaehtoistoiminnasta ja markkinoinnista.
  • Pienen ja mukavan työtiimin.
  • Tutustumista järjestöissä tehtävään työhön.
  • Mahdollisuuden kehittää omia työelämätaitoja ja vahvistaa omaa osaamista palkkatyössä.

Lähetä vapaamuotoinen työhakemus, jossa kerrot hieman itsestäsi ja miksi olisit sopiva tähän työtehtävään.

Lähetä hakemus sähköpostilla viimeistään perjantain 6.3.2020 aikana. Laita otsikoksi ”Vapaaehtoistoiminnan assistentti”. Lähetä hakemus osoitteeseen: pia.bjorkman@tukiliitto.fi

Jos lähetät hakemuksesi postin kautta, huomioi, että sen täytyy olla perillä viimeistään 6.3.2020.

Lähetä hakemus osoitteeseen:

Pia Björkman
Koordinaattori
Kehitysvammaisten Tukiliitto
Pinninkatu 51
33100 Tampere

Kutsumme osan hakijoista työhaastatteluun, joka pidetään torstaina 12.3. Kansalaistoiminnankeskus Mataralla.

Lisätietoja voit kysyä sähköpostilla osoitteista:
miisa.sankila@tukiliitto.fi
ja
pia.bjorkman@tukiliitto.fi

Voit myös kysyä lisätietoja soittamalla.
Voit soittaa perjantaina 21.2. kello 12 – 16 Pialle, numeroon 050 5288 381.
Voit soittaa keskiviikkona 26.2. ja 4.3. kello 12 – 16 Miisalle, numeroon 040 6790 529.

Tehtävään voidaan palkata vain henkilöitä, jotka eivät ole työllistyneet aiemmin Paikka auki -avustusohjelman kautta.

Paikka auki -avustusohjelman tarkoituksena on edistää nuorten ja osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä tarjoamalla työpaikkoja sosiaali- ja terveysalan järjestöissä. Voit lukea avustusohjelmasta lisää tästä linkistä:
Paikka auki -avustusohjelma.

Selkokielistä tietoa yleisesti palkkatyöstä ja työn hakemisesta voi lukea täältä:
Vernerin selkosivut.

Vapaaehtoistoiminnan assistentin kuvitettu työpaikkailmoitus (PDF):
Työpaikkailmoitus

2) Ohjaaja

Haemme osa-aikaista ohjaajaa vapaaehtoistoiminnan assistentin työpariksi Kehitysvammaisten Tukiliiton Best Buddies -kaveritoiminnan Jyväskylän toimipisteeseen.

Ohjaajan tehtävänä on tukea vapaaehtoistoiminnan assistenttia kaveritoiminnan markkinoimisessa ja toiminnan esittelemisessä erilaisissa tapahtumissa sekä samalla toimia assistentin työparina.  Vapaaehtoistoiminnan assistenttina toimii henkilö, jolla on kehitysvamma tai hänellä on muuten oppimisen ja ymmärtämisen tuen tarvetta.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry on valtakunnallinen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö.  Yksi päätavoitteistamme on kehitysvammaisten ihmisten osallisuuden sekä perus- ja ihmisoikeuksien toteutuminen. Työmme perusta on YK:n vammaisten henkilöiden oikeuksia koskeva yleissopimus. Best Buddies -kaveritoiminta tukee kehitysvammaisten ja ei-kehitysvammaisten nuorten ja aikuisten kohtaamista vapaa-ajalla.

Toivomme sinulta:

• Oppimisen ja ymmärtämisen tuen haasteiden ymmärtämistä.
  • Valmiutta tukea kehitysvammaista työparia työelämätaidoissa.
  • Valmiutta tiiviiseen parityöskentelyyn.
  • Hyviä vuorovaikutustaitoja.
  • Mahdollisuutta joustavaan työaikaan ja satunnaisesti ilta- ja viikonlopputyöhön.

Tarjoamme sinulle:

• Kokemuksen voimavarakeskeisestä työskentelystä työparin kanssa.
  • Innostavan työtiimin ja taustatukea Best Buddies -kaveritoiminnan koordinaattorilta ja suunnittelijalta.
  • Kokemusta tuetun vapaaehtoistoiminnan kentästä ja järjestölähtöisestä työstä.
  • Mahdollisuuden hyödyntää markkinointi- ja viestintäosaamista.
  • Mahdollisuuden olla edistämässä osatyökykyisen henkilön palkkatyöllistymistä.

Kyseessä on vuoden (12 kk) määräaikainen ja osa-aikainen työsuhde. Työaika on 20 % kokonaistyöajasta eli 7,21 tuntia viikossa. Viikoittainen työaika voi vaihdella.

Työpaikka sijaitsee Jyväskylässä ja työ tapahtuu pääsääntöisesti Jyväskylän seudulla. Työ pitää sisällään satunnaista matkustamista myös muualle.

Noudatamme palkkauksessa sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta. Työtehtävä kuuluu vaativuusluokkaan 4.

Lähetä vapaamuotoinen työhakemus viimeistään perjantaina 6.3.2020.
Laita otsikoksi ”Paikka auki -ohjaaja”.
Lähetä hakemus Best Buddies -kaveritoiminnan koordinaattorille, osoitteeseen

Lisätietoja osoitteista:
miisa.sankila@tukiliitto.fi
ja
pia.bjorkman@tukiliitto.fi

Voit myös soittaa seuraavina ajankohtina:
21.2. kello 12 – 16 Pia Björkman, koordinaattori, numero: 050 5288 381.
26.2. ja 4.3. kello 12 – 16 Miisa Sankila, suunnittelija, numero: 040 6790 529.

Pidämme kutsutuille hakijoille haastattelut perjantaina 13.3.2020.
Työ alkaa maaliskuun lopussa tai sovitusti.

Paikka auki -avustusohjelman tarkoituksena on edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä tarjoamalla työpaikkoja sosiaali- ja terveysalan järjestöissä.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry

Kehitysvammaisten Tukiliitto (www.tukiliitto.fi) on vuonna 1961 perustettu kansalais- ja ihmisoikeusjärjestö. Tukiliiton jäsenistö muodostuu paikallisista, alueellisista ja valtakunnallisista yhdistyksistä. Yhdistysten jäseninä on 17 000 ihmistä: kehitysvammaisia henkilöitä, omaisia, läheisiä, alan työntekijöitä ja muita, joille asia on tärkeä.

Avoimet työpaikkamme ovat sivulla:
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/liittona-olemme-enemman/toihin-tukiliittoon