Verkkokeskustelu lapsen ja nuoren haastavista tilanteista 3.12.2020

11.11.2020

Tule kuuntelemaan ja pohtimaan, miten vanhemman tai läheisen kannattaa toimia, kun lapsen tai nuoren käyttäytyminen tuntuu haastavalta arjen tilanteissa. Teams-verkkokeskustelussa voi myös esittää kysymyksiä.

Torstaina 3.12. verkkokeskustelun aiheena ovat lapsen tai nuoren haastavat tilanteet

Verkkokeskustelu: Haastavat tilanteet
Alustus ja keskustelu 3.12.2020 kello 18 – 19.30 (Teams)

Tule kuuntelemaan ja pohtimaan, miten vanhemman tai läheisen kannattaa toimia, kun lapsen tai nuoren käyttäytyminen tuntuu haastavalta arjen tilanteissa. Teams-keskustelu on tarkoitettu kaikille, joita aihe koskettaa omassa arjessa.

Miksi lapsi reagoi tilanteisiin puremalla? Onko riehumisen takana vaikeus kommunikoida? Nina Korventaival Kehitysvammatuki 57 ry:stä antaa vinkkejä ja auttaa pohtimaan, miten haastavissa tilanteissa kannattaa toimia. Teams-keskustelussa on mahdollisuus myös kysymyksille.

”Käytös on haastavaa, kun kyseessä on itselle tai muille vaarallinen tai haitallinen käyttäytyminen. Jos käyttäytyminen on ärsyttävää, tai jollakin tavalla totutusta poikkeavaa, kyseessä ei ole varsinaisesti haastava käyttäytyminen. Käyttäytyminen voi haastavaa fyysisesti, psyykkisesti tai sosiaalisesti. Hyvin usein se on haastavaa monella eri tavalla ja eri tilanteissa eri tavalla haastavaa,” Nina Korventaival kertoo.

Tärkeää olisi koettaa löytää syy haastavaan käyttäytymiseen tilanteessa. Oheisella videolla Nina Korventaival kertoo haastavasta käyttäytymisestä (Tukiliiton Youtube-kanava). Videon pituus 9 minuuttia 25 sekuntia.

Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Kehitysvammatuki 57 ry:n kanssa.

Ilmoittautuminen 30.11.2020 mennessä

• Ilmoittaudu maanantaihin 30.11. mennessä tästä linkistä (siirryt toiselle sivulle)
    webropolsurveys.com
  • Lähetämme ilmoittautuneille osallistumisohjeet sekä Teams-kutsun annettuun sähköpostiosoitteeseen.
  • Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen sekä kuulokkeet tai muun äänentoiston.

Linkki tapahtuman omalle sivulle
Lapsen ja nuoren haastavat tilanteet

Kuvituskuva Freepik.com