Kehitysvammaisten tekijöiden taidetta esillä

22.02.2019

Parhaillaan on menossa Urheilun juhlaa -näyttely Galleria Art Kaarisillassa. Poliittisen valokuvan festivaali näkyy 8.3. alkaen myös Pertin Valinta – Sekotavarakauppa & Galleriassa.

Urheilun juhlaa galleria Art Kaarisillassa on kunnianosoitus urheilulle!

Liikunta luo riemua ja hyvää oloa, mutta siihen sisältyy myös kilpailun jännitystä ja itsensä peliin laittamista. Urheilu kiinnostaa ja innostaa, mutta myös yhdistää ihmisiä. Urheilu ja taide molemmat tuottavat ihmisille elämyksiä, koskettavat. Näyttelyssä on esillä urheiluaiheisia teoksia Kaarisillan Taidestudiosta.

Näyttely on avoinna 10.3.2019 asti. Sen jälkeen avautuu Aleksi Pietikäisen “Allun koti / Allu´s home” -näyttely, joka on esillä 13. – 31.3.2019 galleria Art Kaarisillassa.

Galleria Art Kaarisilta
Elielinaukio 2 (Sanomatalo, 1. krs)
Kotisivu:
www.artkaarisilta.fi

Teoskuva yllä on
Sari Koivunen: Mitalisti, 2019, akryylimaalaus kankaalle, 73 x 60cm.

Kaarisillan Taidestudio

Kaarisillan Taidestudio tarjoaa mahdollisuuden keskittyä omaan taiteelliseen työhön täysipäiväisesti ammattitaiteilijan tuella. Näyttelytoiminta kuuluu olennaisena osana Taidestudion työskentelyyn ja taiteilijat esittäytyvät sekä ryhmä- että yksityisnäyttelyissä. Taidestudion taiteilijoiden teoksia on useissa julkisissa ja yksityisissä taidekokoelmissa.

Galleria Art Kaarisilta tuo erityistukea tarvitsevat taiteilijat tunnetuksi yhdenvertaisesti muiden tekijöiden rinnalla. #erityistaide

Poliittisen valokuvan festivaali

Poliittisen valokuvan festivaali 8.3.– 26.5.2019 levittäytyy Suomen valokuvataiteen museossa, kulttuurikeskus Stoassa ja Pertin Valinta – Sekotavarakauppa & Galleriassa.  Pertti Kurikan omassa kaupassa on esillä ja myynnissä outsider-taidetta ja -käsitöitä. Putiikin osoite on Aleksis Kiven katu 48, 00510 Helsinki.

Teoskuva yllä on
Pekka Elomaa ja Lyhdyn työryhmä: still-kuva teoksesta James Bond Nieminen heittää hattua naulakkoon, 2019.