Ehdota Asumisen tekoja -palkinnon saajaa

15.10.2020

Asumisen tekoja -palkinto jaetaan Tulevaisuuden asumisen tekoja -Kehas-juhlaseminaarissa 18.11.2020.

Asumisen tekoja -palkinto myönnetään toimintatavasta tai ratkaisusta, joka toimii suunnannäyttäjänä kehitysvammaisten ihmisten asumiselle, merkitsee innovaatiota ja edistää yhdenvertaista asumista. Asumisen teot ovat toimintatapoja tai ratkaisuja, joiden avulla kehitysvammaiset ihmiset saavat toivomaansa tukea sinne missä he haluavat asua ja liikkua.

Palkinnon myöntävät Kehas-ohjelman toimeenpanosta vastanneet ympäristöministeriö ja sosiaali- ja terveysministeriö. Ministeriöiden lisäksi palkintoraatiin kuuluvat Kuntaliitto, ARA, Me Itse ry, Steg för Steg sekä omaisten edustaja.

Palkinto myönnetään julkiselle tai yksityiselle organisaatiolle, yhteisölle tai henkilölle, jonka toiminta edistää

• itsemääräämisoikeuden toteutumista
  • omien asumisvalintojen huomioimista
  • joustavan ja yksilöllisen tuen saamista
  • tavallista asumista ja osallisuutta kaikille yhteisissä asuinympäristöissä.

Ehdota palkinnonsaajaa 2.11.2020 mennessä (siirry sivulle)
Ehdota Asumisen tekoja -palkinnon saajaa

Palkinto jaetaan Tulevaisuuden asumisen tekoja -Kehas-juhlaseminaarissa 18.11.2020.

Juhlaseminaarin ohjelma ja ilmoittautumisen löydät Kehitysvammaliiton koulutuskalenterista (siirry sivulle)
www.kehitysvammaliitto.fi/koulutus/koulutuskalenteri

Kuvituskuva Jarkko Jokipakka ottaa rennosti. Kuvaaja Laura Vesa.