Ammattilaisille suunnatut verkkokoulutukset käynnistyvät maaliskuussa

23.02.2022

Tukiliiton maksuttomat verkkokoulutukset on tarkoitettu kaikille perheitä työssään kohtaaville ammattilaisille, ammattilaistiimeille ja työyhteisöille. Koulutus sopii hyvin myös opiskelijoille tai opiskelijatiimeille. Lisätietoa sivulla
www.tukiliitto.fi/toiminta/perheet-ja-vertaistuki/ammattilaisille

Ammattilaisille suunnatut verkkokoulutukset

Harvinainen ja perinnöllinen sairaus perheessä 7. – 27.3.2022
Tietoa harvinaisiin ja perinnöllisiin sairauksiin liittyvistä teemoista. Koulutuksessa viikoittain vaihtuvat teemat ovat tieto, kohtaaminen ja tuki – mitä harvinaisuudesta ja perinnöllisyydestä on tärkeää tietää ja ymmärtää, mitä harvinaista sairautta sairastavan henkilön ja hänen läheistensä kohtaamisessa on oleellista huomioida, millaista tukea perheet tarvitsevat ja mistä sitä voi löytää. Koulutuksen sivu
Harvinainen ja perinnollinen sairaus perheessä

Lapsen osallisuus 7. – 27.3.2022
Koulutus tarjoaa tietoa vammaisen lapsen osallisuudesta ja sen oikeudellisesta perustasta, sekä käytännön vinkkejä puhetta tukevien ja korvaavien menetelmien käyttöön. Koulutuksen sivu
Lapsen osallisuus

Erityinen sisaruus 18.4. – 8.5.2022
Koulutuksen lähtökohtana on vammaisten lasten sisarusten ja heidän perheidensä kohtaaminen sekä sisarusten ja heidän perheidensä tarpeista lähtevä työskentely. Koulutuksen sivu
Erityinen sisaruus

Vahvistu vanhempana 18.4. – 8.5.2022
Kohtaatko työssäsi perheitä, joissa vanhemmalla on tuentarvetta oppimisessa ja ymmärryksessä, esimerkiksi kehitysvammasta johtuen? Koulutuksessa saat tietoa ja käytännön keinoja näiden perheiden kohtaamiseen. Koulutuksen sivu
Vahvistu vanhempana

Kuhunkin aihekokonaisuuteen mahtuu mukaan noin 20 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Voit ilmoittautua kaikkiin koulutuksiin tällä
sähköisellä lomakkeella.

www.tukiliitto.fi/toiminta/perheet-ja-vertaistuki/ammattilaisille