Aistit ON -seminaaripäivä aisteista ja liikunnasta kiinnostuneille

03.08.2020

Rinnekoti-Säätiön AKA-hankkeen ja Kehitysvammatuki 57 ry:n Vipinä-hankkeen yhteinen seminaaripäivä 26.9.2020 kaikille aisteista ja liikunnasta kiinnostuneille.

Aistit ON -seminaari

lauantaina 26.9.2020 kello 10 – 16
Metropolian Myllypuron kampus
Myllypurontie 1, Helsinki

Ohjelma
10.00 Tervetuloa! ”Niin kuin vieraalle avaisi oven.” Maija Rimpiläinen kertoo AKA-hankkeesta
10.30 Miksi ruokapöydässä toisen nam on toisen yök? Mari Sandell, Ruuan aistinvaraisen laatututkimuksen professori, Helsingin yliopisto
11.15 Outojen makumieltymysten paneelikeskustelu, kokemusasiantuntijoita
11.45 Ruokailu
13.00 Vipinää! Anna-Riikka Murtonen ja Jan Törnblom esittelevät Kehitysvammatuki 57 ry:n Vipinä-liikuntahankkeen
13.45 Sosiaalinen sirkus. Erwin Borremans, soveltavan liikunnan opettaja
14.30 Loppubileet. Resonaari ja Dance Ability
15.30 Iltapäiväkahvit / Pimé Café
16.00 kotiin

Seminaarin alussa ja ruokatauolla on mahdollisuus tutustua Metropolian opiskelijoiden toimintapisteisiin, Malikkeen apuvälineisiin, VAU:n toimintaan, Treenaa kotona.com -liikuntavideoihin ja Anna-Leena Hartikaisen maalaamiin muotokuviin.

AKA-hanke ja Vipinä-hanke

Aktiivisuutta kehitysvammaisten arkeen / Rinnekoti-Säätiö
Aktiivisuutta kehitysvammaisten arkeen -hankkeessa kehitetään toimintamalli, jonka avulla lisätään paljon tukea tarvitsevien kehitysvammaisten henkilöiden vapaa-ajanviettomahdollisuuksia. Hankkeessa saatetaan yhteen koulutettuja vapaaehtoisia, erilaisia harrastus- ja vapaa-ajanviettomahdollisuuksia sekä kehitysvammaisia henkilöitä. Lue lisää:
www.rinnekoti.fi

Vipinä / Kehitysvammatuki 57 ry
Vipinä-hankkeessa kehitetään uusia tapoja tukea asumisyksiköissä asuvia kehitysvammaisia ihmisiä kohti aktiivisempaa arkea. Vipinä on valtakunnallinen kolmivuotinen hanke, jota rahoittaa STEA Veikkauksen tuotoilla. Lue lisää:
www.kvtuki57.fi/vipina

Seminaari on maksuton. Ilmoittaudu mukaan täällä:
www.eventbrite.com

Kuvituskuva: Stadin musta sirkus, harjoitukset. Kuvaaja Teemu Kyytinen.